Kärleken till Mito växer...

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Vad tycker ni, ska jag slå till på en Mito när jag ändå är i Tyskland i sommar? Är väldigt sugen måste jag erkänna, det ända som talar emot ett eventuellt köp är alla dessa strypningar som alla tyska hojar verkar ha. Har funderat på dessa:

Cagiva Mito

Cagiva Mito

Lite kommentarer och åsikter, tack.
 

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Snygg som tusan, men det är ju endå så ondöigt...

Visst den har allt en 125 ska ha + mycket till men den kostar så jäkla mycket och jag tror inte du kommer köra 125a tils du är 22 men ok har du 20000 spänn i fickan så köp! Men jag gillar inte folk som lånar pengar för att köpa nått, hatar lån :fakta

Nej behåll din NS du och lev livet
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
efter som du fortfarande är 15, och troligen kommer ha den till du är 18(minst) så tycker jag absolut du ska slå till om du känner för det! :fakta

Jag börjar nästan ångra aprilian :rodnar
Miton är så överlägset snygg :kär

Se bara till att det är en i bra skick och att du värkligen kollar igenom den ordentligt!! :tummenupp
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Kommer köra 125:a tills jag är 18 och då vill jag ha det läckraste som finns att åka på. Tänker inte låna några pengar. Jag har 20k spänn om det är så att jag bestämmer mig för att köpa en. Kärlek KAN köpas för pengar. :kär
 

BaGeL

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
mm
Har du pengar så köp för tusan men som sakt du kommer väl inte förevigt köra 125:a då är det lika bra att spara de pengarna till en mellan hoj. Jag skulle ha köpt..
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Aprillan har många fördelar, först och främst när det gäller reservdelar och likande men Miton är som sagt så otroligt snygg. Får se hur det blir men ner till Tyskland ska jag iaf och där kommer jag kika lite. Blir jag förälskad i något objekt tror jag nog att jag köper den.
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Ja, vafan är dom inte billiga där nere. Jag skulle vela åka ner och köpa mig en jävel.. :D

Jag tycker inte att en mito har allt en 125'a ska ha !!
RS'en är fan så mycket snyggare, och dessutom har mer !! :D :tummenupp
 
Last edited:

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Imorrn
Men men men. Kan man få följa med nån ner till Tyskland och köpa 125a. Själv har jag inte så stor koll på hur det funkar.
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Jag väntar på att miton ska se ut så som 999:an gör! DET vore nåt! :rock :rock :rock (med seatpipe också! :D )
 

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Estremo: ok bra du behöer inte låna :tummenupp
Köp miton men lova mig att aldrig glöma säkerhetsbältet :whip
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Bodoe skrev:
Jag väntar på att miton ska se ut så som 999:an gör! DET vore nåt! :rock :rock :rock (med seatpipe också! :D )
Det var första tanken som kom upp i huvudet när jag såg 999, hoppas Miton snart ser ut sådär! :rock
 

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Gix skrev:
Harkel, host... de där lät lite übermenschen wannabe´igt :eek:

Lät lite som du vil skryta med att du har pengar... vilket det oxå verkar lite som du skulle ville göra i din avatar.... dock vet jag ju inte om detta är fallet :confused:

Hur som helst...
Tror inte ens hälften av oss killar å tjejer här skulle ha en anledning å hålla till här utan diverse lån...

Å ja säger inte detta för att ja själv lånat till mig allt, eftersom ja inte har det, utan mina grejer som snöskotern å hojen har ja införskaffat genom mycket blod å tårar (läs; hårt arbete)... :fakta

Vilket jag har svårt att tro om dig, beroende på nu vilken ålder du är i :confused:

Jag är iaf 21 å e tämligen nöjd med vad jag fått skaffat för mig hittils i livet... Å mina totala lån består av två studielån till en totalsumma av ca 3500 euro eller 32000 kronor

Å att ta ett lån betyder ju inte att man inte har pengar, det kan bara betyda att man inte har möjlighet att avvara hela summan nu på en gång. Därför betalar man me bankens pengar så får man sedan betala tillbaka åt dem i lämplig takt å mängd ;)

Vill inte jävlas, tycker bara inte om när folk skryter mellan raderna på detta vis, men det kan ju hända jag missförstått dig å har fel om dig, så... isf... :notme :D

Försåt dig när ja läste vad jag skrev igen :rolleyes: :rodnar
Ber om ursäkt för att det lät så men jag menade att jag inte gillar att minderåriga tar lån (av föräldrar och den skiten) det finns väll ingen vuxen utom bill gates som inte tar lån.
Nåja ber om ursäkt om de lät som att jag försökte vara bättre men det där me mitt nick e en annan historia :squid

EDIT: Bytt nick nu :hej
 
Last edited:

peak

Hojjlös :/
Gick med
15 May 2003
Ort
Orsa
Hoj
En såld Mt5a
Geh! Men fyfan.... 2.000 E! e ju typ 20000! De e ju billigt som fan för en ny cykel! 20k hade jag räknat med att få en fin begagnad för. Köp för ihelvete! en åt mig med! :whip :crash
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Flodis skrev:
Försåt dig när ja läste vad jag skrev igen :rolleyes: :rodnar
Ber om ursäkt för att det lät så men jag menade att jag inte gillar att minderåriga tar lån (av föräldrar och den skiten) det finns väll ingen vuxen utom bill gates som inte tar lån.
Nåja ber om ursäkt om de lät som att jag försökte vara bättre men det där me mitt nick e en annan historia :squid

EDIT: Bytt nick nu :hej

Ok... no harm done :tummenupp
 

peak

Hojjlös :/
Gick med
15 May 2003
Ort
Orsa
Hoj
En såld Mt5a
Flodis

Så ska det va ;) Jag har också kämpat för att köpa mina grejjer....
Har fan satt plant som en dåre i 3 sommrar nu......
 

peak

Hojjlös :/
Gick med
15 May 2003
Ort
Orsa
Hoj
En såld Mt5a
Oj, jag skrev Flodis... men jag menade förstås Gix
 

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Turbo och 4 hjul.
jag är ingen lat mask heller

Bara så ni vet så är itne jag nån övergöd miljonär med 32 tums plastma tv och 7 mobiltelefoner (så slute tro det ;))

Jag har jobbat hårt för att få ihop dom pengar jag har nu, men det fatts fortfarande en hel del för att ha råd me en RS 125 :bow
 

peak

Hojjlös :/
Gick med
15 May 2003
Ort
Orsa
Hoj
En såld Mt5a
:D :p :) :rodnar :crash :rock :bow

Fan, jag vill ha lätt motorcykel och kort nu!! men det blir aldrig
av att jag gör något! :( Fast e ganska upptaget nu av jobbet... sen måste jag fan skruva isär moppen igen innan jag säljer den....
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Vad står förresten Euron i just nu?

Måste man vara övergödd miljonär för att ha 7 mobiltelefoner, Flodis? Jag får gamla mobiler av pappas jobb när det är dags att skaffa nya abonnemang eller när någon behöver en ny så jag har drygt 20 stycken nu. :D
 

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje/Åkersberga
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
de där hojarna verkar ju ha vanliga 11kW strypningar iaf, till skillnad från vissa RS som kommer som 6/8 kW... :eek:

köp om du vill, men en GG SM125 är fortfarande ballare, eller en KMX :rolleyes:

/Olle
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top