kätting att låsa hojen med???

Ekman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
buse 1300R
Har precis kommit på att jag vill ha hojen kvar hela sommaren.
Så jag tänkte kombinera mitt skivbromslås med en kätting som jag sedan drar runt en stolpe vid min parkeringsplats. Har kollat lite på Abus kättingar men dom är så jä..a dyra. Finns det något annat märke som är lika bra men billigare :confused:

Man kan ju försöka krångla till det lite för tjyvarna!!!

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Skaffa någon grov begagnad ankarkätting från tex. en färja. Tung men du får nästan helt säkert ha kvar hojen :tummenupp .

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Man får väl vad man betalar eller?. Det är kanske värt att slänga ut lite mera kronor.

Linkan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sätaekserr sjufemti
Ekman skrev:
Så jag tänkte kombinera mitt skivbromslås med en kätting som jag sedan drar runt en stolpe vid min parkeringsplats. Har kollat lite på Abus kättingar men dom är så jä..a dyra. Finns det något annat märke som är lika bra men billigare :confused:

Kolla med Lås & Nyckel på N Rådmansgatan eller någon annan låsfirma. Dem har klass 3 kedjor (godkänd för MC) som är billigare än var Abus är.

Dem säljer även Abus lås...

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Ekman skrev:

Köp en riktigt bra kedja, det är nog inte kul att få hojen stulen mitt i säsongen... smakar det så kostar det...

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Re: Re: kätting att låsa hojen med???

Köp antingen en billig härdad stor kraftig kedja med något slags intyg om hårdhet, finns till exempel på Klas O.

Eller, kryp till korset och köp en riktig Abus eller dylik kedja.

Något mellanting tycker jag inte du ska satsa på, antingen snålar man eller också inte. Gör som du brukar (du är ju hojåkare ;) ), satsa fullt eller håll igen ordentligt!

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Re: Re: Re: kätting att låsa hojen med???

Om du sedan har tänkt att sätta ihop kedjan med ett vanligt hänglås så spelar det ingen roll hur kraftig kätting du har..

R400 skrev:
Köp antingen en billig härdad stor kraftig kedja med något slags intyg om hårdhet, finns till exempel på Klas O.

Eller, kryp till korset och köp en riktig Abus eller dylik kedja.

Något mellanting tycker jag inte du ska satsa på, antingen snålar man eller också inte. Gör som du brukar (du är ju hojåkare ;) ), satsa fullt eller håll igen ordentligt!

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Re: Re: Re: Re: kätting att låsa hojen med???

mr_rockster skrev:
Om du sedan har tänkt att sätta ihop kedjan med ett vanligt hänglås så spelar det ingen roll hur kraftig kätting du har..

Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk... Det här hänglåset kan rekommenderas. Det är helt plastinklätt för att inte göra repor, väldigt bra eftersom jag sätter det i rörramen.

Bifogat

• oxfordboss.jpg
    oxfordboss.jpg
    4.7 KB · Visningar: 125
Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...