kånecktion pråblems

Leffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
Finns det någon dataguru som kan svara på vad som fel med min dator?

Det går inte längre att skicka eller ta emot mail via POP3 med tex Outlook. Timglaset snurr runt runt tills det kommer upp ett felmeddelande om time out.
Samma sak om jag försöker använda t ex cute-ftp så går det bra att ansluta till en server, alltså "Socket connected. Waiting for welcome message..." men sen fryser den bara vid "Retrieving directory listing..."
Jag har win2k. Brandvägg av eller på gör ingen skillnad.

Är det helt enkelt dax för format c: eller finns det någon enklare lösning på problemet?

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Antar att du har en mjukvarubaserad branvägg eftersom du skriver av/på. Vilken? ZoneAlarm? Norton?

Det där felet i FTP känns som ett klassiskt active/passive connection mode fel. Har du testat att ändra anslutningsinställningarna i Cute?

Hände det bara plötsligt en dag utan ändringar? Försök att spåra vad du gjorde stunden innan det slutade funka. POP3 felet vet jag inte vad det kan vara, vet bara att Telias mailservrar har strulat lite på sistone.

Kolla i brandväggen att du har portarna 20, 21, 25, och 110 öppna innan du börjar labba bara så att förutsättningarna finns.

Leffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
Norton brandvägg. Jag har provat att ändra active/passive connection mode i cute-ftp utan resultat men det har ju fungerat felfritt tidigare på samma servrar.

Mailen ballade ur i slutet på förra veckan men jag trodde att det bara berodde på strul med mailservern hos min internetleverantör fast så enkelt var det tydligen inte.

Nästa konstighet som dykt upp är att det går inte att lyssna på radio i winamp längre. Winamp bara stängs ner efter ett par sekunders lyssnande.

Tyvärr har det gått för många dagar för att jag ska kunna komma ihåg exakt vad jag gjort innan strulet började. Jag har scannat datorn efter virus men det verkade inte vara boven i dramat.

cte

Ja, min är finare än din
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
SV650S -00
Om det är så att du verkligen tror att det har att göra med något DU har gjort med datorn den senaste tiden så kan du använda "system restore". Om du kör XP dvs.

Datorn kommer i så fall återställas till ett visst datum...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy