Kåpglas-fråga

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
tjo.. finns det några regler för glaset på kåpan..
typ att det ska vara genom skinligt lr liknande
på min gsx 750 -84 så är det en spricka högst upp som går en bit ner... hade tänkt fixa den och lacka den svart så det inte syns.. men då e frågan om det är godkänt eller om det måste vara så att det går att se igenom.. inte för att man har användning av att se igenom för då får man ju lägga huvudet på tanken men endå...

nån som vet reglerna för det..

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Tror inte man behöver se igenom det. Mitt tonade ser man ju knappt igenom.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NigHtHawK skrev:
tjo.. finns det några regler för glaset på kåpan..
typ att det ska vara genom skinligt lr liknande
på min gsx 750 -84 så är det en spricka högst upp som går en bit ner... hade tänkt fixa den och lacka den svart så det inte syns.. men då e frågan om det är godkänt eller om det måste vara så att det går att se igenom.. inte för att man har användning av att se igenom för då får man ju lägga huvudet på tanken men endå...

nån som vet reglerna för det..

Behöver inte se igenom det! Inga vassa kanter upp vid kanten, om det nu skulle vara det så sätt dit en list om du nu ska in och besikta den snart!

Kåpglas i metall är förbjudna alt kåpglas i plast med olämplig kant typ taggar mm!

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Fanns det inte en ducati som hade rött "ogenonskinligt" kåpglas från fabrik?

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
låter bra..
jo de e org kåpglaset jag ska fixa och det sitter en gummilist runt redan så.. ska bara fixa sprickan och måla svart.. blir fint till den vita färgen

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
nu har jag lackat det och tjoflöjt va fräsigt det blev.. hojen har ju en svart ram runt lyckta orginal typ så nu vortsätter den upp med rutan.. vart hur fräsigt som hellst.. dock så tog färgen slut så jag ska handla mer i morn och köra på nåt lager till pluss klarlack.. har dock lackat på baksidan men lite lack där gör ju bara att det ser bättre ut ifrån förarens syn..

men sprickan i har jag inte gjort nåt åt än.. nån som har nå tips.. e typ ifrån kansten högst upp i mitten och 10 cm ner... funderar på om man kan limma det me typ super lim och så ta nå fint sandpapper och släta till så den inte syns.. skulle det gå.. eller finns det nå annat sätt.. hur fint papper ska man ha för att itne lämna repor i de.. baksida spelar ingen roll för där målar jag ju.. men framsidan e ju så att säga blank omålad.. men det kanske inte syns då den e målad svart bak

hur som hellst vart jag grymt nöjd me det... vart lite fränare look på den

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
NigHtHawK skrev:
men sprickan i har jag inte gjort nåt åt än.. nån som har nå tips.. e typ ifrån kansten högst upp i mitten och 10 cm ner... funderar på om man kan limma det me typ super lim och så ta nå fint sandpapper och släta till så den inte syns.. skulle det gå.. eller finns det nå annat sätt..

En del plaster kan man limma med aceton. Dvs aceton löser upp och sedan avdunstar och då är det hoplimmat. Prova på ngt undanskymmt ställe först om det skulle funka. Man reparerade en del bilinredning på det sättet på 80-talet.

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
har fixat de nu.. tog super lim och det vart skit bra... håller just nu på att vänta på att sprutspacklet ska torka så jag kan lacka sen

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA