Kåpor!!

aegaren

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Aprilia sxv550 -07
Jag har en crm som jag mer än gärna skulle vilja byta kåpor på men tyvär vet jag ej några som passar:confused: Men jag hoppas att någon här på sh kan hjälpa mig:D

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Cr 450? :va CRF 450 heter den och är 4-takt och har helt annorlunda vingar, men de ska tydligen gå att modda på men vet inte om det var de gammla vingarna eller de nyare.

CR500 kylvingar passar hyffsat, skulle även kunna tänka mig att cr 125 vingar årsmodell 1990 passar också. Sidokåpor och bakskärm låter jag vara osagt. Men något går alltid o modda på eller göra eget.

Last edited:

coolknasen

E-Weezy!
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
yamaha xt 125 sm och en Crm med 28hk;)
Cr 450? :va CRF 450 heter den och är 4-takt och har helt annorlunda vingar, men de ska tydligen gå att modda på men vet inte om det var de gammla vingarna eller de nyare.

CR500 kylvingar passar hyffsat, skulle även kunna tänka mig att cr 125 vingar årsmodell 1990 passar också. Sidokåpor och bakskärm låter jag vara osagt. Men något går alltid o modda på eller göra eget.

Hoppsan va tänkte jag på!

Menade CR500 hade tänkt beställa ett par till min crm men vettifan om jag ska det längre...!

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Hoppsan va tänkte jag på!

Menade CR500 hade tänkt beställa ett par till min crm men vettifan om jag ska det längre...!
Jag har cr 500 vingar på min och det som skiljer dem åt är att de ligger inte emot tanken lika snyggt samt så är de lite större så du får göra en förlängare för fästet ifram vid kylaren. Men prova med ett par beggade kylvingar från nyare cr/crf :)

aegaren

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Aprilia sxv550 -07
Jag har cr 500 vingar på min och det som skiljer dem åt är att de ligger inte emot tanken lika snyggt samt så är de lite större så du får göra en förlängare för fästet ifram vid kylaren. Men prova med ett par beggade kylvingar från nyare cr/crf :)

okej:D men vet du vad dom ligger i för prisklass:confused: för ett par begagnade då??

aegaren

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Aprilia sxv550 -07
Vad jag vet endast CRM orginal. Möjligtvis att cr 125 högerkåpan kan passa också men tvivlar starkt.

okej för det e så att min vänstra bakkåpa har varit i två delar så förra ägaren hade spacklat:confused: ihop den så jag ska se om jag kan laga den med glasfiber eller liknande:D

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
okej för det e så att min vänstra bakkåpa har varit i två delar så förra ägaren hade spacklat:confused: ihop den så jag ska se om jag kan laga den med glasfiber eller liknande:D
Antingen det eller köpa en ny. Den röda tror jag fortfarande går att få tag på. Men kostar runt 700kr eller något i den stilen. Den blåa går absolut inte o få tag på för den har utgått ur sortimentet, både vänster och höger.

aegaren

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Aprilia sxv550 -07
Antingen det eller köpa en ny. Den röda tror jag fortfarande går att få tag på. Men kostar runt 700kr eller något i den stilen. Den blåa går absolut inte o få tag på för den har utgått ur sortimentet, både vänster och höger.

okej men hur har du gjord med din sadel har du klätt om den själv eller finns det att köpa:confused:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

vet du va man gör då?:D om man är lika cool som jag:tuttar

man drar till biltema å köper en lödkolv för 60 spänn lr vad den kostade. om du inte redan har en....

men så leker du att de ska se ut som så brutala ärr (lr vaffan man säger, såna man får när man syr iaf).

aaah, du smälter plasten runt sprickan helt enkelt. sen äre bara i med spackel å slipa å på med lack så är du färdig:tummenupp

ligger en bild i min projekttråd nånstans. fast då är den ännu mer trashad än den va från början.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy