Starfighter
Oansvarslös
- Gick med
- 22 Dec 2005
Om man köper en bil som är avställd, får man då köra hem den? Och när ägarbytet är igenomfört blir den automatiskt påställd då eller måste jag som ny ägare ställa på den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
1. Tjöp
2. Ring FSB och teckna försäkring
3. Ring och ställ på
4. Tjör hem lagligt
Om den inte automatiskt blir påställd när du tecknar försäkring. Hur som helst så ska försäkringen gälla diretck.
Sen är det den gammla ägaren som ska betala skatten om inte annat skrivs. Den som äger den i början av månaden är skyldig att betala.
jag vet att fakturan skickas dit. Men vem som ska betala den borde ju att gå att lösa genom ett kontrakt.2716417Hjälper inte att skriva något annat det går automatiskt från vv.
Om den nya ägaren ska betala så får man lägga skatten på priset vid försäljning.
Om bilen är avställd och man kryssar i "påställning" på regbeviset så kommer inbetalningskortet till NYA ägaren. Den gamla ägaren betalar bara om han säljer bilen tex den 15:e januari (påställd!) och skatteperiod är januari.
Ett tips är att kolla om det finns någon skatteskuld på skiten, denna måste du betala för att få den påställd, även om det är en skatteskuld på 10 000:-.
Hur kollar man upp om det finns skatteskuld på den?
Bilen har en 9 i slutet, dvs skattas i feb. men låt säga att jag köper den nu, hur mkt skatt får jag betala då,(förutsatt att det inte ligger någon skatteskuld på den) för hela tiden den varit avställd eller tiden fram till nästa skatteperiod?
Kollade bilen på vv,se och där har den varit avställd sedan 05/12.
jag vet att fakturan skickas dit. Men vem som ska betala den borde ju att gå att lösa genom ett kontrakt.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |