Köp av CRM..

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Får förhoppningsvis sålt RG:n snart och ska införskaffa en Honda CRM istället hade jag tänkt.. vill veta vad som är positivt/negativt med denna hojen.. Något känt fel? vad ska man tänka på när man köper den?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Om jag inte minns fel har den samma fabrikationsfel som den äldre NSR´en, som EBS skrev i stickyn "Snedskurna drev i motorn som gör att ramlagren blir extra känsliga".

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Passa på att köpa CRM nu! Finns ju 5 stycken att köpa på blocket. O det är vinterrea :tummenupp
Kända fel är väl att dom kan värmenypa o så...min skar ju. Men det var slitage, 12 års varvande tog ut sin rätt :tungan

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Poffer skrev:
Passa på att köpa CRM nu! Finns ju 5 stycken att köpa på blocket. O det är vinterrea :tummenupp
Kända fel är väl att dom kan värmenypa o så...min skar ju. Men det var slitage, 12 års varvande tog ut sin rätt :tungan

vadå för slitage??

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
SkorvKalle skrev:
vadå för slitage??

Allt slits ju tillslut. För mig var det så att toppen på vevstaken (det runda) hade slitits ut några millimeter. Så nållagret låg i flisor när jag öppnade o kollade. Gissar på att det var det som var slitaget. Men efter 11 år så blir ju det mesta ganska slitet. Dom tidigare ägarna lär inte ha bytt ngt sådant. Mina misstankar grundar sig t.ex. på att insuget var fast nitat i cylindern efter 10 år :tungan Men nu är allt bytt o pärlan går o låter så fint så :)

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Okej..

Har hört att CRM:en e skitseg i 6:e växeln.. ska man dreva ner den, isf hur mycket?

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
SkorvKalle skrev:
Okej..

Har hört att CRM:en e skitseg i 6:e växeln.. ska man dreva ner den, isf hur mycket?

Jepp, sexan är typ som en överväxel som sänker varvet radikalt! Jag har drevat ner min, om jag inte minns fel så drevade jag 1 kugg fram o 2 lr 3 bak :tungan Var ett tag sedan så jag minns inte riktigt :kocko Men det gjorde iaf en STOR skillnad. Och rekommenderas! :tummenupp

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Nej dreva den inte...när du kör med dina polare som har sporthojar som drar dig överallt så när nerförsbacken kommer lägger du i sexan :yoparty (ironi i hela inlägget)

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
marcus_136 skrev:
Nej dreva den inte...när du kör med dina polare som har sporthojar som drar dig överallt så när nerförsbacken kommer lägger du i sexan :yoparty (ironi i hela inlägget)

fan va fett.. tack för det givande svaret

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
crm är en fin hoj värd sitt pris

jag har inte hafft mitt ris så länge men
en totalrenovering av motor och växellåda vid ca 3000mil måste nog genomföras och då menar jag allt
en totalrenovering kostar nog mellan 4 och 6 tusen skulle jag gissa
kan vara värt om man köper en som gått långt för ca 10-12 lakan

allt e gjort på min och går jävligt nice
men jag förstår inte varför man ska sitta och jaga milimetrar på hastighetsmätaren :va
när man kan försöka få den att gå så långt som möjligt istället

kör vettigt nu grabbar

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
cRoC skrev:
Om jag inte minns fel har den samma fabrikationsfel som den äldre NSR´en, som EBS skrev i stickyn "Snedskurna drev i motorn som gör att ramlagren blir extra känsliga".

vart har du läst det?

skulle själv vilja läsa den artikeln

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
cRoC skrev:
Har dom inte samma snurra?
jo förutom att växellådan är något ändrad i.o.m att spaken sitter bakofram på nsr
crm saknar startmotor ochså
jag är inte säker men motorfästena kan vara anorlunda

nsr har ca 3-4 hk mer, men crm har bätre drag i botten och mellan registret pga avgassytemet eller rc ventilen eller nått annat

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
SkorvKalle skrev:
Får förhoppningsvis sålt RG:n snart och ska införskaffa en Honda CRM istället hade jag tänkt.. vill veta vad som är positivt/negativt med denna hojen.. Något känt fel? vad ska man tänka på när man köper den?

Är inte du 18 snart?

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
EazyD skrev:
Är inte du 18 snart?

Oktober detta året... inte säkert att jag hinner ta mellankortet innan de slutar med sina uppkörningar... tänker satsa på en 125:a till innan jag bytar till större hoj

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...