Scudmissil
Fartmissbrukare
Hejsan.
Hade en Yamaha DT 125:a innan men den såldes rätt fort då jag inte hade Lätt Mc körkort men har nu funderat på att köpa en ny hoj, en Honda NSR 125 av äldre modell då det verkar vara en billig och bra hoj. Tänkte även ta A1 kort nu till hösten om det finns möjlighet till det. Men nu till lite frågor ang. dessa hojjar till dem som har lite mer erfarenhet med dem. Jag undrar då vad man först och främst bör kolla på dessa hojjar när man köper dem och vilka delar bör man byta ut fortast möjligt om inte förre ägaren gjort det då jag vill ha en säker hoj att framföra.
Så småningom vill man ju att det ska gå fortare och kom då att tänka lite på trimning. Finns ju 160-180cc , effektsystem , Förgasare , sportfiler osv. Vad bör man tänka på när man köper t.ex 180cc cylinder, effektsystem och större förgasare och monterar , om det nu finns någon som har det som kan dela med sig lite av sina tips och erfarenheter.
Självklart kommer jag inte trimma den direkt då jag vill lära känna min framtida NSR först innan jag smäller på ett pangpaket utan att veta hur väghållning, inbromsning, stabilitet m.m. är på just den maskinen. Det vore ren idioti och dödsfarligt att göra så.
iaf, hoppas någon kan hjälpa mig med mina frågor och funderingar.
Tack på Förhand
// Patrik
Hade en Yamaha DT 125:a innan men den såldes rätt fort då jag inte hade Lätt Mc körkort men har nu funderat på att köpa en ny hoj, en Honda NSR 125 av äldre modell då det verkar vara en billig och bra hoj. Tänkte även ta A1 kort nu till hösten om det finns möjlighet till det. Men nu till lite frågor ang. dessa hojjar till dem som har lite mer erfarenhet med dem. Jag undrar då vad man först och främst bör kolla på dessa hojjar när man köper dem och vilka delar bör man byta ut fortast möjligt om inte förre ägaren gjort det då jag vill ha en säker hoj att framföra.
Så småningom vill man ju att det ska gå fortare och kom då att tänka lite på trimning. Finns ju 160-180cc , effektsystem , Förgasare , sportfiler osv. Vad bör man tänka på när man köper t.ex 180cc cylinder, effektsystem och större förgasare och monterar , om det nu finns någon som har det som kan dela med sig lite av sina tips och erfarenheter.
Självklart kommer jag inte trimma den direkt då jag vill lära känna min framtida NSR först innan jag smäller på ett pangpaket utan att veta hur väghållning, inbromsning, stabilitet m.m. är på just den maskinen. Det vore ren idioti och dödsfarligt att göra så.
iaf, hoppas någon kan hjälpa mig med mina frågor och funderingar.
Tack på Förhand
// Patrik