Köp av musmatta! Råd emottages..

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Ja, jag har insett att jag behöver en matta till min 'sork' hemma. Har fram tills nu kört den på bordet men nu är det bannemig slut på det. Dom enda kraven jag har på den är att det ska funka bra med optiska möss, således kan man utesluta alla Icemat-modeller, samt ha lite friktion. Jag vill ha bra gliiiid i grejjerna.

Tipsa mig. :confused:

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Goines skrev:
Ja, jag har insett att jag behöver en matta till min 'sork' hemma. Har fram tills nu kört den på bordet men nu är det bannemig slut på det. Dom enda kraven jag har på den är att det ska funka bra med optiska möss, således kan man utesluta alla Icemat-modeller, samt ha lite friktion. Jag vill ha bra gliiiid i grejjerna.

Tipsa mig. :confused:

Optisk mus utesluter inte alls icemat!
Jag hade förut en Razer boomslang 2000 och när jag köpte den så köpte jag också en icemat och nu när det var dags att köpa ny mus så köpte jag en Logitech MX700 och den funkar alldeles utmärkt med en icemat.
Det finns också en Black Icemat som är till för att fungera med optiska möss, men det är inte en sådan jag har.
Jag kan helt klart rekomendera en icemat, skönare matta får man leta efter och jag har testat flera andra "topp" musmattor.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
MrGooFy skrev:
Optisk mus utesluter inte alls icemat!
Jag hade förut en Razer boomslang 2000 och när jag köpte den så köpte jag också en icemat och nu när det var dags att köpa ny mus så köpte jag en Logitech MX700 och den funkar alldeles utmärkt med en icemat.
Det finns också en Black Icemat som är till för att fungera med optiska möss, men det är inte en sådan jag har.
Jag kan helt klart rekomendera en icemat, skönare matta får man leta efter och jag har testat flera andra "topp" musmattor.

Ooook? Alla tester jag läst på nätet säger att Icemat inte är så bra med optiska råttor men då är jag överbevisad. Det gör ju inget eftersom det ju faktiskt är tuffare med en matta i glas än en i plast. :)

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
JAg röstar oxå på en ICEMAT, har oxå en sån med optisk råtta, nemas problemas

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Goines skrev:
Ooook? Alla tester jag läst på nätet säger att Icemat inte är så bra med optiska råttor men då är jag överbevisad. Det gör ju inget eftersom det ju faktiskt är tuffare med en matta i glas än en i plast. :)

Jag har ju som sagt inte haft några problem med min och då spelar jag både Q3 och cs men om du är osäker så köp en black icemat.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
MrGooFy skrev:
Jag har ju som sagt inte haft några problem med min och då spelar jag både Q3 och cs men om du är osäker så köp en black icemat.
Själv inhandlades en sURfaCE 1030 för 2 veckor sedan, grymt skön matta med 2 olika ytor. En lite grövre och en lite mattare, kör med en intellimouse explorer v.3, optisk givetvis, funkar kanonbra!

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
RATPADZ GS

Jag fick det tipset av en kompis och till min optiska mus så har det hittils funkat klockrent. Rätt billig var den oxå... Dock så har den börjat bli lite nött nu efter ~ett halvårs dagligt hårt bruk :crash , men den funkar ändå kalasbra...

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Kör med en sUrface 1030 från func....kan inte tänka mig nått annat nu. Har gamat på den i 1 år nu, fortfarande hur fräsch som helst och den går att tvätta annars. Alltid högsta precision i den, och tyst är den om man jämför med swooschet från Icemats. 2 olika ytor, en lite skrovligare och ganska slät, funkar ypperligt till optiska och vanliga möss. Om det är nått som har fått mig till en bättre spelare, så är det den här jävla mattan.

Fast folk tycker man är knäpp som köper en matta för 300 spänn, men så satans snygg den är då ;)
www.func.net

Äldre logimöss funkar inte bra på Icemats, vet inte hur det är med MX serien. Dom funkar bra men dom vägrar att "tända" sen när dom går ner i viloläge.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Varför har man en musmatta överhuvudtaget? Min IntelliMouse Explorer fungerar aldeles utmärkt direkt på bordet.

Vad är fördelen?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
På måndag ska det shoppas Icemat Black vill jag lova. :D Får bli till att köpa den på öppet köp så man har möjlighet att testa den med min råtta.

Tack för alla tips. :hej

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
JoS skrev:
Varför har man en musmatta överhuvudtaget? Min IntelliMouse Explorer fungerar aldeles utmärkt direkt på bordet.

Vad är fördelen?

Fungerar ja, men precisionen blir lidande något fruktansvärt och det är skillnaden mellan att bli en frag eller få en frag :fakta
Fötterna har en liten förmåga att suga fast sig på bordet om man inte har en matta.....märker man inte när man smurfar runt på SH, men om man ska få sikta sikta dragunov rätt så är matta ett måste :brynad

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy