Köp en bana och kör sen!

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Det var ett jäkla pris på en åkerplätt med lite raksträcka och några hus utan vatten ...

sportgaraget

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Hoj
-07 Honda CBR
Jag skulle slå till direkt impulsiv som man är. Men sen börjar man ju fundera, har pool, hoj båt ETC. Men i Sverige är ju sex månader av åtnjutandetid bortkastat. Så hade dem legat i Malaga då hade jag inte tvekat.:va

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Fast 20 mille för en BAS60 bana är ganska dyrt. Det är ju inte så att där inte finns en mängd andra baser tillgängliga om man hade pengarna att investera för att bygga något annat än raktframrejsing på den.

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
CBR600RR
Den bör ligga på ca 5 MSEK räknat på avkastningsvärdet. Tittade på den åt en uppdragsgivare i våras. Begärt pris är lite väl opportunistiskt.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Den har varit ute ett antal gånger senaste åren.

Visst vore det bra med en anläggning så pass nära Stockholm men sist jag kollade såg det inte ut som att det var goda chanser att få bedriva någon speciellt högljudd verksamhet där.

MolleMeck

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2013
Hoj
Suzuki gsxr 750 -99
Har ju bedrivits en del evenemang där under åren, mest rattlåsracing dock men har för mig de va ganska mycket gnäll på folk runtom. Själc har jag spenderat många timmar där med motorcykel när jag övningskörde då jag och min far brukade åka dit och leka av oss :)

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Har ju bedrivits en del evenemang där under åren, mest rattlåsracing dock men har för mig de va ganska mycket gnäll på folk runtom. Själc har jag spenderat många timmar där med motorcykel när jag övningskörde då jag och min far brukade åka dit och leka av oss :)

Är det inte där dom kör supersportbilarna som syns på tuben också?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Ett av Sveriges finaste Försvarsmakten byggt. Det lär bli väldigt svårt att komma runt bullerkraven, det var det det stöp på.
De som är där är Polis och lite folk som testar däck och nån gång om året gasar man med muskelbilar.
Ett skamligt bud för en massa oanvändbar anläggning.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Om man tror att sportiga elfordon slår på bred front så kanske det kan vara värt att äga banan, annars är det tveksamt.
Frågan är om man ens kommer kunna ha någon större verksamhet med elbilar, bara däckskriket kan bullra rätt bra.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin