Köp och sälj - länkar på förstasida funkar inte

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Köp och sälj verkar ha fått en ny placering på förstasidan i mitten (direkt under "Diskussioner i forumet") med små bilder istället för tidigare placering till höger.

Men när jag klickar på dom (samtliga som ligger där just nu) så kommer jag till en sida med texten "Annonsen hittades inte" i ett rött fält. Fler med samma problem?

Kör winXP, får samma fel i både IE och FireFox.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har gått igenom en del av SH's kod för att optimera prestandan en aning och lagt in en del cache-funktioner. Jag är på en Drupal-mässa nu i Danmark och har bara tid på lunchen.

pjohan, det är ingen ny placering. Det finns både där under diskussioner och till höfer.

Men det är tillbaka nu och fungerar.

Ni bör faktiskt märka en hyffsat stor prestandaökning, mestadels kvällstid från och med nu. Har följt loggarna lite och sett en del fulkod orsaka rätt tunga laddningar vartefter antalet simultana besökare ökar och därmed sidvisningar. Cache är av godo må jag säga. Iofs egenskriven cache, men ändå. :)

Last edited:

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Köp och sälj verkar ha fått en ny placering på förstasidan i mitten (direkt under "Diskussioner i forumet") med små bilder istället för tidigare placering till höger.

Men när jag klickar på dom (samtliga som ligger där just nu) så kommer jag till en sida med texten "Annonsen hittades inte" i ett rött fält. Fler med samma problem?

Kör winXP, får samma fel i både IE och FireFox.

Japp, jag har samma fel..det har fungerat tidigare, men gör det inte längre..
Kör Vista, samma fel med både IE8 och Safari

Fixat nu. Funkar för mig igen iaf.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
sen vete fan om inte gästboksblinket missar om man "direktsvarar" under inlägget i sin egen bok, ?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Den verkar dock inte uppdatera?

Klickar man på köp och sälj i den övre menyn ligger dessa annonser långt ner i listan.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Dessutom, får man ett nytt pm så kommer man till http://www.sporthoj.com/forum/usercp.php när man klickar på kuvertet, inte till http://www.sporthoj.com/forum/private.php. Dock kommer man dit när man inte har obesvarade pm längre :va
Detta är för att spara serverkraft. Mitt konto serverar nya PM mycket snabbare. Du har även helt OK översikt med allt annat du eventuellt vill göra. Jag vill gärna att SH ska vara snabbt, och jag tror inte det är någon supernackdel att det är så? Eller?

När du besvarar ett PM så kommer du till din PM inbox, jepp. För om du skulle återvända till Mitt konto så skulle du inte se några PM alls och behöva klicka dig fram till din Inbox-låda.

sen vete fan om inte gästboksblinket missar om man "direktsvarar" under inlägget i sin egen bok, ?
Det är gjort som så att om du står i din gästbok så är ingenting räknat som nytt, därför du är ju redan där så att säga.

Orsaken till att jag gjort så är att scriptet för att lista gästboksinlägg kommer efter funktionen för PM-ikonen. Så det betyder att även om går för att läsa inlägg, så blinkar ikonen tills nästa uppdatering/omladdning i webbläsaren.

Den verkar dock inte uppdatera?

Klickar man på köp och sälj i den övre menyn ligger dessa annonser långt ner i listan.
Tack, dumt att det blev så. En loop som var lite för effektiv. Nu är det fixat.

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...