Köpa 125:a i Tyskland

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Är det billigare än i Sverige och isåfall hur mycket billigare?

Någon som har tips på några bra tyska annonssidor?

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
125kubik skrev:
Är det billigare än i Sverige och isåfall hur mycket billigare?

Någon som har tips på några bra tyska annonssidor?

Beror på vilken hoj du kollar på, rs hittar jag flera som ligger 10 000:- under de svenska priset, med de tillkommer ju avgifter när man reggar in och åker och hemtar och så, med 5000:- under ligger dom kanske när du är klar med allt, om du har tur, Nsr är inte spec billigare där, men mito ligger ochså 10 000:- under sv.pris.

www.mobile.de kollar jag mycket på helt om om man kollar lite var man klickar på, man fattar ganska lätt..

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Saabmosare skrev:
Beror på vilken hoj du kollar på, rs hittar jag flera som ligger 10 000:- under de svenska priset, med de tillkommer ju avgifter när man reggar in och åker och hemtar och så, med 5000:- under ligger dom kanske när du är klar med allt, om du har tur, Nsr är inte spec billigare där, men mito ligger ochså 10 000:- under sv.pris.

www.mobile.de kollar jag mycket på helt om om man kollar lite var man klickar på, man fattar ganska lätt..

Varför inte se.mobile.de ?

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Jag har skrivit en importguide på ett annat forum. Kan kopiera och skicka till dig om du känner för det. Har tagit hem två stycken olika 125:eek:r från Tyskland, - den ena från ett företag och den andra från privatperson. Bara att fråga om det är något. Annars finns det väl fler trådar som behandlar ämnet.. :)

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
Saabmosare skrev:
Den var ju 10 000 gg bättre ju, visste inte att den fanns,

Jag som trodde annonserna var översatta med.. Men de kanske var lite för mycket, men de var ju bra iaf.. :)

om du går in på mobile så kan du välja svenska längst ner till höger på sidan så översätts delar av annonsen till svenska....

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Nån som vet något företag som kan hjälpa en och ta hem hojen från tyskland och kolla så att den är i bra skick

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
seyou skrev:
Nån som vet något företag som kan hjälpa en och ta hem hojen från tyskland och kolla så att den är i bra skick

om du hittar något sådant företat .. tänkt på att de finns många sådana som är osäriösa :tummenupp

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
seyou skrev:
de va därför jag ville ha nåt tips om något seriöst företag

hmm hadde samma tankar förrut och hittade ett som jag trodde var seriösa ... titta i d större forumen , så kan ju jag titta om jag hittar något på egen hand :hihi

AxlySM

Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
YammaDT skrev:
Tänk på att tyska 125:eek:r är strypta på många konstiga vis vilket kostar pengar att ändra!

JAAA, verkligen! :3freak

Om de är "extra" strypta brukar det vara en s.k 80 km/h-strypning som de har gjort. Bara att fråga om det, om det inte står i annonsen, vilket det oftast gör då det är ett försäljningsskäl. Annars är de väl inte mer "konstigt strypta" än några andra hojar.

Edit: Men ja, det stämmer att det kostar pengar att fixa sånt, om det förekommer. :)

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Honda CBF600S
AxlySM skrev:
Annars är de väl inte mer "konstigt strypta" än några andra hojar.

Ska det inte vara ett frågetecken där? :kocko :lol

Hursomhelst, man borde undersöka om hojen man planerar att köpa är CDI strypt, lite bökigare att ostrypa den, eller?

AxlySM

Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
YammaDT skrev:
Ska det inte vara ett frågetecken där? :kocko :lol

Hursomhelst, man borde undersöka om hojen man planerar att köpa är CDI strypt, lite bökigare att ostrypa den, eller?

Nej, det var ett antagande, på gränsen till ett påstående. :pannkyss

Jo, det kan ju vara lite bökigt att ostrypa en CDI. Såvitt jag vet är dock de flesta lagliga lätt motorcyklar strypta till 15 hästar eller något mindre (just för att de skall kunna klassas som lätta motorcyklar) genom bl.a CDI'n. Så skall man köra lagligt (dvs inte ostrypt) behöver man ju inte oroa sig direkt.

Sedan är det klart att det kan vara trevligt att få bort alla strypningar, men har du inga strypningar i den brukar du oftast (från affär) få ett papper på att den är just ostrypt. Och då blir det så lagom lätt att få igenom den som en lätt mc på besiktningen i Sverige.. Jeje.

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Honda CBF600S
AxlySM skrev:
Nej, det var ett antagande, på gränsen till ett påstående. :pannkyss

Jo, det kan ju vara lite bökigt att ostrypa en CDI. Såvitt jag vet är dock de flesta lagliga lätt motorcyklar strypta till 15 hästar eller något mindre (just för att de skall kunna klassas som lätta motorcyklar) genom bl.a CDI'n. Så skall man köra lagligt (dvs inte ostrypt) behöver man ju inte oroa sig direkt.

Sedan är det klart att det kan vara trevligt att få bort alla strypningar, men har du inga strypningar i den brukar du oftast (från affär) få ett papper på att den är just ostrypt. Och då blir det så lagom lätt att få igenom den som en lätt mc på besiktningen i Sverige.. Jeje.

På en viss gata i en viss stad på en viss MC-firma skriver dom ut papper som säger att mc:n är strypt utan att strypa hojen (i alla fall till mig). Det ska jag utnyttja om bara ett par månader! :banana

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!