125kubik
Ny medlem
Är det billigare än i Sverige och isåfall hur mycket billigare?
Någon som har tips på några bra tyska annonssidor?
125kubik skrev:Är det billigare än i Sverige och isåfall hur mycket billigare?
Saabmosare skrev:Beror på vilken hoj du kollar på, rs hittar jag flera som ligger 10 000:- under de svenska priset, med de tillkommer ju avgifter när man reggar in och åker och hemtar och så, med 5000:- under ligger dom kanske när du är klar med allt, om du har tur, Nsr är inte spec billigare där, men mito ligger ochså 10 000:- under sv.pris.
www.mobile.de kollar jag mycket på helt om om man kollar lite var man klickar på, man fattar ganska lätt..
AndersJohansson skrev:Varför inte se.mobile.de ?
Saabmosare skrev:Den var ju 10 000 gg bättre ju, visste inte att den fanns,
Jag som trodde annonserna var översatta med.. Men de kanske var lite för mycket, men de var ju bra iaf..![]()
seyou skrev:Nån som vet något företag som kan hjälpa en och ta hem hojen från tyskland och kolla så att den är i bra skick
seyou skrev:de va därför jag ville ha nåt tips om något seriöst företag
125kubik skrev:Den får du gärna länka till denna tråden![]()
YammaDT skrev:Tänk på att tyska 125r är strypta på många konstiga vis vilket kostar pengar att ändra!
Fasen att jag hann åka till Tyskland innan jag såg denna länk. Bra priser därbortaMv Agusta skrev:
AxlySM skrev:Annars är de väl inte mer "konstigt strypta" än några andra hojar.
YammaDT skrev:Ska det inte vara ett frågetecken där? :kocko![]()
Hursomhelst, man borde undersöka om hojen man planerar att köpa är CDI strypt, lite bökigare att ostrypa den, eller?
AxlySM skrev:Nej, det var ett antagande, på gränsen till ett påstående.![]()
Jo, det kan ju vara lite bökigt att ostrypa en CDI. Såvitt jag vet är dock de flesta lagliga lätt motorcyklar strypta till 15 hästar eller något mindre (just för att de skall kunna klassas som lätta motorcyklar) genom bl.a CDI'n. Så skall man köra lagligt (dvs inte ostrypt) behöver man ju inte oroa sig direkt.
Sedan är det klart att det kan vara trevligt att få bort alla strypningar, men har du inga strypningar i den brukar du oftast (från affär) få ett papper på att den är just ostrypt. Och då blir det så lagom lätt att få igenom den som en lätt mc på besiktningen i Sverige.. Jeje.
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |