köpa 42 tums plasmatv

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
bmwjohan skrev:
2380402 min tv har gått sönder och jag har alltid velat ha en 42 tummare.

vad tror ni om denna tv
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/tv/586638/prices

när man läser om den så ser det ju helt klockrent ut. väldigt bra pris också.

någon som har en sån här tv kanske?

Den har fått ljumna omdömmen:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?o=89962

Välj någon av dessa två istället:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=87103
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=76101

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
mini-knutten skrev:

Ja, priset är oslagbart. 39.000:-

De flesta som vill ha hjälp när de överväger att köpa en TV i prisklassen 12-15.000 brukar vara beredda att tredubbla den kostnaden...:rolleyes:

Jag har ytterst svårt att se att den tv:n är tre gånger bättre(som priset borde antyda). Särskillt när bl.a. Pansonicen fått testomdömen som
"troligen den bästa plasman som producerats"

Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
mini-knutten skrev:

ja du.. tre gånger för dyr men annars är den säkert bra :D

korvgubbe skrev:

den där sista LG'n du länkade till verkar väldigt bra!

Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Föll du också för grupptrycket...ja man bara MÅSTE ha en 42 tummare på väggen....haha! glöm inte att sitta minst 5 meter ifrån den bara, så slipper du vrida på huvudet så mycket! :D

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
HönaPower skrev:
2380471 Föll du också för grupptrycket...ja man bara MÅSTE ha en 42 tummare på väggen....haha! glöm inte att sitta minst 5 meter ifrån den bara, så slipper du vrida på huvudet så mycket! :D

nej nej. inget grupptryck. jag är tvnarkoman. får jag inte kolla tv flera timmar per dag så mår jag inte bra :D
varför då inte lyxa till det lite

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
korvgubbe skrev:
2380445 Ja, priset är oslagbart. 39.000:-

De flesta som vill ha hjälp när de överväger att köpa en TV i prisklassen 12-15.000 brukar vara beredda att tredubbla den kostnaden...:rolleyes:

Jag har ytterst svårt att se att den tv:n är tre gånger bättre(som priset borde antyda). Särskillt när bl.a. Pansonicen fått testomdömen som
"troligen den bästa plasman som producerats"

sa han något om pris eller? :fakta

Nu är jag knappast någon expert på ämnet, men jag är tämligen säker på att Pioneern är den bästa plasman som producerats (dock kanske ej den mest prisvärda...)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
mini-knutten skrev:
2380583 sa han något om pris eller? :fakta

Nej, men han länkade till den han övervägde att köpa.

Om någon frågar om tips på bil och berättar att de är inne på att välja mellan en Passat och en V70 så skulle iaf inte jag börja rekomendera Koenigsegg eller Ferrari. Men det är ju bara jag det..

Pips

Guest
Lätt val!!

Ska du ha Plasma är det Panasonic PV60 som gäller!

LG PC1R har inte en sportmössa att säga till om. Blek och grå bild i jämförelse.

Expert har en kampanj som börjar om en Vecka.

42" PV60 inkl bordsstativ + Panasonic hemmabio, med trådlösa bakrehögtalare, allt för 19995:-.... :tuttar

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Sen så var ju inte det dära priset på Pioneern det bästa jag sett heller kan bero på att den inte säljs längre eftersom den ersatts av den nya 436an. finns på http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=112960 lite bättre pris dära. Har kollat på många plasmor men aldrig någonsin sett någon som är i samma klass som Pioneern. Kan varmt rekomenderas.

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Var och på onoff och kollade på en ny Philips med plasma idag! och shiiit säger jag bara... den var helt otrolig, finns inte en pioneer eller något annat som kan stå sig mot den, priset var iofs på 47 000:-

Pips

Guest
Küngen skrev:
2382295 Var och på onoff och kollade på en ny Philips med plasma idag! och shiiit säger jag bara... den var helt otrolig, finns inte en pioneer eller något annat som kan stå sig mot den, priset var iofs på 47 000:-

Har Philips gjort en bra platt-tv? :va

Du tror inte att den (Philipsen) matades med en HD-signal medans de andra gick på antenn? :rolleyes:

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
nu har jag läst en jäkla massa på nätet och den tv jag länkade till först verkar trots allt klart bra tycker jag. alla skriver att det är jättebra bild och den har allt man vill ha på pappret i alla fall. det enda som folk klagar på är att det är lite dåligt ljud men jag tänker köpa hemmabiosystem samtidigt så det löser ju det problemet.

LG'n kommer helt utan högtalar och stativ vad jag förstår. bara stativet kostar sen 2000kr att köpa till.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag slog till på fujitsu simens myrica tv'n. fick hem den igår. 12500 inkl allt. jag tycker att bilden är väldigt bra så jag är nöjd. ljudet var dock pissdåligt så jag måste omedelbart inhandla bättre ljud

Benny busee

Nu har jag knäskrapat.
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Yamaha r6 2000
Plasma

Ja ska nog med köpa en sån som tråd skaparen köpte 12500 är ju jätte bra pris för en hd reddy 42a.:tummenupp

Finns säkert bättre men 20 lapp och över för en tv :va

MikkE

Guest
frebjo skrev:
2435130 har en Panasonic TH-42PV60E sen 3veckor tillbaka och är riktigt nöjd med den, bra bild både via parabol och xbox.

/F
Blir det plasma för mig blir det nog denna.
Men jag är fortfarande så jeffla kluven om vilkan flatscreen jag ska ha.

Eftersom att jag kommer att köpa PS3 när den släpps blir det nog mer spel med konsolen än att koppla in datorn. Kanske ska välja plasma före lcd?

Nyheter
Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen