Köpa begagnad hjälm

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nu jagar jag ny hjälm och eftersom jag har en rätt begränsad budget började jag kolla på begagnade hjälmar. Kollar framförallt på Arai. Då är ju frågan, är det bättre att lägga ut två lax på en bättre begagnad Arai än på en sprillans ny t.ex. HJC? Hjälmen kommer användas till rätt mycket bankörning - nästan uteslutande faktiskt. Jag vet att nytt är bäst men i det här fallet så känns det som att en begagnad 'högpris'-hjälm ändå är bättre än en ny, billigare variant. Tänker jag helt fel? :va

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Hoj
ingen
Nu jagar jag ny hjälm och eftersom jag har en rätt begränsad budget började jag kolla på begagnade hjälmar. Kollar framförallt på Arai. Då är ju frågan, är det bättre att lägga ut två lax på en bättre begagnad Arai än på en sprillans ny t.ex. HJC? Hjälmen kommer användas till rätt mycket bankörning - nästan uteslutande faktiskt. Jag vet att nytt är bäst men i det här fallet så känns det som att en begagnad 'högpris'-hjälm ändå är bättre än en ny, billigare variant. Tänker jag helt fel? :va

vad har du för storlek? har en styck arai quantum Norioki Haga replica storlek Large. intressant?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Bättre att du kör på en lätt begagnad i så fall. Sedan är ju begreppet "lätt begagnat" aningens relativt:rolleyes:

1-2år gammal glasfiberhjälm skulle jag satsat på. Tänk också på att även helt nya hjälmar kan ha 1år eller så på nacken. Det ska tillverkas, skäppas och lagerhållas innan den når till slutkunden..

fartgalen82

2Fast2Live2Young2Die
Gick med
11 Feb 2007
Hoj
FZ1-N 2008
Har en Arai Condor. Är helnöjd med den men skulle vilja ha en annan som matchar bågen så ge mig ett bud. (storlek M, mattsvart med tonat visir)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Har en Arai Condor. Är helnöjd med den men skulle vilja ha en annan som matchar bågen så ge mig ett bud. (storlek M, mattsvart med tonat visir)

Kommer upp till Linköping på torsdag, vi kanske kunde kolla på den då? Condor har min tjej, kanonhjälm! :tummenupp

Hur långt har du kört med den?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag skulle aldrig köpa en beg hjälm, iom att jag aldrig vet vad som har hänt med den. Den kan ju ha blivit tappad i backen femtielva gånger, och vara helslut, även om den bara är ett år gammal och ser fin ut. I synnerhet inte en fiberhjälm med alla problem som glasfiber får av våld, delaminering osv.
Jag köpte en spretans Raid II för 2500, det tyckte jag var helt ok. Kolla utförsäljning av förra årets modeller, eller prova ut här å beställ på nätet.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag köpte en spretans Raid II för 2500, det tyckte jag var helt ok. Kolla utförsäljning av förra årets modeller, eller prova ut här å beställ på nätet.

Jag har kollat runt överallt men det finns inga kvalitetshjälmar till bra pris, det var därför jag undrade om man skulle satsa på en HJC, Airoh, KBC för under 2000 eller köpa en begagnad kvalitetshjälm. Arai sitter överlägset bäst, har en Raid II redan men den behöver bytas efter två säsongers 'misshandel' och ärligt talat så vill jag ha en hjälm med skal för varje storlek men har inte råd att punga upp 5000 kr...

Jag vet precis vad du menar med att man inte vet vad som har hänt med den men köper man en som hade fin lack från början så ser man ju direkt om den har vart i backen på nåt sätt. Min Raid II har ramlat från fotpinnen och ner i backen och det ser ut som jag kraschat med den...

Sgt Liberia

Guest
Om du är intresserad har jag en helt ny Shoei Xr-1000 till salu. Storlek small. Pris 2900.

Jag köpte den till min fru, men den visade sig vara för liten. Jag tycker att den har en jäkligt läcker färg. Pearl grey metallic. Nässkydd och vindskydd för hakan ingår. Ligger fortfarande ny i kartongen.

xr-1-pearl%20grey%20metallic%20kl.jpg

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Köp inte en begagnad hjälm. Bättre då att köpa en ny som inte är så flashig. Jag köpte en Caberg med inbyggda solglasögon för 16-1700 för någon månad sedan. Jag är helnöjd med den.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Om du är intresserad har jag en helt ny Shoei Xr-1000 till salu. Storlek small. Pris 2900.

Jag köpte den till min fru, men den visade sig vara för liten. Jag tycker att den har en jäkligt läcker färg. Pearl grey metallic. Nässkydd och vindskydd för hakan ingår. Ligger fortfarande ny i kartongen.

xr-1-pearl%20grey%20metallic%20kl.jpg

Skicka hit näs o vindskyddet istället, vill ha såna :)

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
AGV Stealth

Jag har en AGV Stealth Stl. M till salu, körd med två gånger.

60-277-2.jpg

Saxat från Duells:
STEALTH Mattsvart
Skal i multifiber ACF2 i två skalstorlekar. Dynamiskt ventilationssystem med luftintag/utblås. Komfortabel inredning som är urtagbar och tvättbar. Im- och repfritt visir med QRS (Quick Release System). Levereras med klart visir (ej mörkt som på bilden). Spänne med dubbla D-ringar. Nässkydd ingår. STORLEKAR: XS-XL. VIKT: 1450 g +/-50 g.

Ny pris 2950:- Säljes för 2000:- inkl. frakt.

finnpower

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
Blackbird -07:a Svart
Jag har kollat runt överallt men det finns inga kvalitetshjälmar till bra pris, det var därför jag undrade om man skulle satsa på en HJC, Airoh, KBC för under 2000 eller köpa en begagnad kvalitetshjälm. Arai sitter överlägset bäst, har en Raid II redan men den behöver bytas efter två säsongers 'misshandel' och ärligt talat så vill jag ha en hjälm med skal för varje storlek men har inte råd att punga upp 5000 kr...

Jag vet precis vad du menar med att man inte vet vad som har hänt med den men köper man en som hade fin lack från början så ser man ju direkt om den har vart i backen på nåt sätt. Min Raid II har ramlat från fotpinnen och ner i backen och det ser ut som jag kraschat med den...
Kolla på Yamahacenter i Helsingborg dom har utförsäljning på Araihjälmar ofta.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy