Köpa billiga grejor från konkursade MC-Huset

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Jag tycker det är bra att Mc-huset fick bra betalt för sina varor. För de som betalar överpriser rör det sig om några hundralappar men för den eller de som äger den konkursade affären och de som har fordringar blir det många hundralappar totalt. Det är aldrig kul att ens affär går omkull och ofta påverkar det även privatekonomin märkbart. Får hoppas de plockat ut lite stålar under de åren affären funnits.:krama

Ja usch ja, konkursen är aldrig roliga. Det finns många som pantat sina hus osv,
för att starta upp sin verksamhet...

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
2 nya rejsställ att vurpa i och 2 uppsättningar däck blev resultatet för mig. Jag stannade mina bud vid 50% av billigaste internethandeln på däcken och något mer på ställen.

jag budade 3100:- för ett alpinestar Gp-1 helställ.. dvs 3875:-

men ngn envisade sig att köpa det för 3400 = 4250:- dvs 250:- dyrare än bröderna nilsson i hbg.. tur jag inte vann budgivningen

men som ngn skrev, det extra som kommer in täcker ju en del av skulderna.

FZ750ägare

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2013
Hoj
Yamaha FZ750 -85
Tittade oxå på ställ där men köpte ett Alpinestar GP Pro 1 för 3995kr på bröderna nilssons.
Tycker de va smidigare ifall man skulle behöva reklamera de eller något sånt.

Men bra om nu Mc huset fick in bra med pengar för sina saker

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike
Jag köpte en hjälm. Men pga förändringar i arbetet så har jag inte möjlighet att hinna med att hämta ut den på utlämningsdagen.

Finns det någon vänlig själ på SH som kan hjälpa mig med det?

Skicka mig då ett pm.

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Herregud!

Folk har ju köpt prylar som är beggagnade för ett högre pris ett det är nypris i butik :crash
Dom måste ju gått hur mycket plus som hellst i denna auktion och kan ju öppna butiken igen :D

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag tycker det är bra att Mc-huset fick bra betalt för sina varor. För de som betalar överpriser rör det sig om några hundralappar men för den eller de som äger den konkursade affären och de som har fordringar blir det många hundralappar totalt.

Tveksamt när konkursförvaltaren tagit sitt...

Brickhead

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2011
Hoj
Hornet
Själv fick jag tag på en Halvarssons skinjacka för 1500 samt ett par byxor lindstrands 1200! Tok nöjd! :)
Hade kostat mig säkert 6-7k från en affär :banana

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
En jag talade med som satte sitt företag i konkurs berättade att han var förvånad över hur mycket folk betalade för en del grejer. De hade kunnat köpa in ny utrustning för samma pengar. Istället får utrustning som är väl använd och i princip redo för skroten.

Som budgivare gäller det att ha koll på vad saker och ting kostar och inte låta sig dras med i budgivningen. Är inte särskilt förvånad över rapporteringen i tråden att priserna drog iväg till den grad att man hade kunnat köpa grejerna över disk på annat håll för näst intill samma priser.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag köpte en hjälm. Men pga förändringar i arbetet så har jag inte möjlighet att hinna med att hämta ut den på utlämningsdagen.

Skicka mig då ett pm.

När måste man hämta den?

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike

Skicka mig då ett pm.

Tack för att ni var så många som ville hjälpa, sånt där värmer. Wonderwizard, tack för hjälpen.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin