Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Jag vet inte på hur många sätt man kan tolka nej.
De stängde plötsligt utan förvarning med utförsäljning och extra REA. Jag och många med mig trodde att det skulle bli rekonstruktion just därför då där finns så mycket i kkboet och varumärket är starkt.
Det var lite i de banorna jag tänkte själv bara genom att skumma igenom inventarielistan på det som säljs. Tyckte det saknades en hel del modeller och storlekar som borde dykt upp. Inte för att jag har besökt butiken på länge, men jag är rätt säker på att man borde haft mer inventarier än de som finns listade. Därav frågan om man redan hade haft en utförsäljning av något slag. Finns det någon möjlighet att agenturen/tillverkaren har tagit tillbaka grejer inför själva konkursen för att inte dumpa marknaden lokalt här nere i Skåne?
Strunt samma. Det är alltid tråkigt när sådant här händer. MC-huset har funnits länge och var väl etablerat. Har precis fått reda på att en etablerad butik sedan minst 20 år tillbaka i en annan bransch kommer att lägga ner sin verksamhet om ingen annan tar över. Det ligger lite i tiden nu. Man har många tuffa år bakom sig och vändningen finns inte i sikte. Många kommer att kasta in handduken. Handeln blöder. Men den diskussionen hör hemma i en annan tråd.