Köpa däck via internet?

Izze

There is no reality, only perception
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Teutonia Mistral S - 2007
Schysta priser? Hur är Euron just nu?

"Kronan handlades för första gången sedan i slutet av oktober över 9:10 mot euron, men det varade inte länge. Rörelsen vände då svenska intressenter kom in och vid den svensk stängningen var kronan tillbaka på 9:09. Jämfört med förra fredagen är det dock en försvagning från 8:98. "

Taget från PA

Lite detaljerat, men ändå :rolleyes:
 

Tobias

xXxXxXxXxXxXxXx
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Svart GSXR750 -98 *SÅLD*, XR600 *SÅLD*, KTM 625 SXC *SÅLD*, KTM 525 -05
Tyvärr har mailen på www.vurpan.com strulat de senaste dagarna så ni som mailat frågor/beställningar får gärna göra det igen.


//tobias
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Jag åker alltid till Wheeler Dealer, brukar slänga in fälgarna på kvällen och hämta dem med nya svålar eftermiddagen efter. Gav 3000 spänn för Pilot Road 120/70 och 160/60 förra året. Har man dåligt grepp på gata med dessa så borde man dels vänja sig av med att gasa och bromsa digitalt och dels se över sitt körsätt på gata. Kommer att hamna samma däck på min 1000 när originaldäcken är slut. Har hittils inte hittat nån i Stockholm som spöar W-D i pris, det är viktigare för mig än att få däcken bytta på en halvtimme. Han är väldigt speciell men det är inget fel på servicen eller prissättningen, ofta tar han ett lägre pris när man väl kommer och hämtar fälgarna än vad han sa från början :3freak
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Tobias skrev:
Tyvärr har mailen på www.vurpan.com strulat de senaste dagarna så ni som mailat frågor/beställningar får gärna göra det igen.


//tobias

Hur vet man att det inte blir en dubbel beställning då :confused:
Funderar på om det har blivit någonting fel med min beställninga pga du inte har ringt som du skulle :confused:
 
Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
TLRR skrev:
Låter väldigt bra,men var finns Wheeler Dealer ?

Han finns på Kocksgatan på Södermalm, nästan i korsningen Kockgatan/Borgmästargatan, mittemot Konsums (eller var det ICA...) lastplats. En vit dörr med en liten papperslapp i rutan som talar om att här ligger Wheeler Dealer, väldigt lätt att missa om man inte vet vad man ska leta efter.
 
Last edited:

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Ta inte det här som kritik eller nåt vill inte ha massa saker haglande över mig...men tänkte bara efter som vurpan.com är så billiga..hur är det me hoj däck är det som bildäcken..tänkte på det där att däck företag sålde däck som inte var gjorde för vårat klimat tex från thailand, bara så ingen drar på arslet rejält me däck som inte håller måttet...så slå mig inte nu..det va bara en fråga.. :D
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Jocke W skrev:
Ta inte det här som kritik eller nåt vill inte ha massa saker haglande över mig...men tänkte bara efter som vurpan.com är så billiga..hur är det me hoj däck är det som bildäcken..tänkte på det där att däck företag sålde däck som inte var gjorde för vårat klimat tex från thailand, bara så ingen drar på arslet rejält me däck som inte håller måttet...så slå mig inte nu..det va bara en fråga.. :D

Bra synpunkt, åter står att se. Det jag hittills vet om vurpan.com är att han sköter sig utmärkt :tummenupp
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
bebbe skrev:
Bra synpunkt, åter står att se. Det jag hittills vet om vurpan.com är att han sköter sig utmärkt :tummenupp

åh..så det va en bra synpunkt hehe :yoparty
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Alla däck jag sett som kommer från vurpan har varit till för den svenska marknaden. Han handlar från samma svenska leverantörer som alla andra!
Skillnaden är väl att han saknar personal, lokal och andra omkostnader och därför kan sälja lite billigare...

Eller så är det bara viljan att tjäna pengar som saknas!!

/HW
 

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FE 501
Jag har beställt däck från Vurpan tidigare, har fungerat hur bra som helst. Lev.tid var ca 1 vecka som utlovat. Och trevligare "säljare" får man leta ett tag efter :)
 

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Såld...
Adrian_J skrev:
Jag har beställt däck från Vurpan tidigare, har fungerat hur bra som helst. Lev.tid var ca 1 vecka som utlovat. Och trevligare "säljare" får man leta ett tag efter :)

Samma här. Har dock inte fått däcken (!) men det var mindre en en vecka sen så... Men killen jag pratade med var grymt trevlig och han förklarade varför det var så billigt. Det var för att han princip slänger på momsen å sen säljer de (Självklart tar han några kronor själv) så därför blir de så billiga. Det JAG mest undrar över är om nu "vanliga" hojfirmor säljer samma däck för 2800 som han säljer för 1700. Vad lägger inte de på för resten av prylarna då? Skrämmande. När ska hojåkare sluta acceptera dyra reparationer som alla vet är rena bluffpriserna osv... Närå, vi bara accepterar å kör på. Näe som man sa på 70 talet. UPP TILL KAMP KAMRATER!!! :tuttar
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
P-son skrev:
UPP TILL KAMP KAMRATER!!! :tuttar

Nu har du allt lite fel. Läst mitt svar ovan en gång till så förstår du förhoppningsvis att ett företag som monterar, balanserar, har lokal och personal osv. måste ha betydligt mer marginal än en som bara byter adresslapp på produkterna. Mc-verkstäder i sig är inga direkt lönande verksamheter.

/ Hannes
 

lunamod

Two stroke smoke forever!
Gick med
29 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TRX 850 och Italjet Dragster 172R som bara rasat en gång......
Köpte ett par Pirelli Dragon GTS 120/70 och 160/60 hos Billys MC i Askersund(0583-60080) i somras för 2800 kr monterat o balanserat = helnöjd :tomten :tomten :tomten
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
EBS skrev:
När jag skulle byta däck i sommras skulle WD ha 3 - 4 dagar på sig medans Comi fixade det på 15 - 20 min.

Han kan vara knepig, jag har under högsäsong aldrig väntat längre än dagen efter, men är man dryg eller nåt så kan han krångla säger vissa jag har pratat med :3freak
 

schrunken

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åsbro
Hoj
KTM 640 Adventure -03
lunamod skrev:
Köpte ett par Pirelli Dragon GTS 120/70 och 160/60 hos Billys MC i Askersund(0583-60080) i somras för 2800 kr monterat o balanserat = helnöjd :tomten :tomten :tomten


Billy är billig, kan också rekommendera honom!

Är man SMC-medlem får man 28% rabatt på Michelin hos Euromaster, montering kostar 125 kr på löst hjul!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top