Köpa eller inte köpa - R1 -98 (Bild)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
växla från 1-2 ganska omgående och känn efter det ska inte hacka eller kännas som om du får i något friläge mellan växlarna.

Är det inte mellan 1an och 2an friläget brukar ligga :va



:D :) :tummenupp

KÖP!!!:yoparty
 

anttas

För mycket pengar för lite fritid
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Upplands väsby
Hoj
Yamaha ärrett
Yes precis,mellan 1-2 brukar det ligga men om det dessutom ligger på något annat ställe mellan växlarna är det inte så bra"Drygmode:On vi hade ett ämne i skolan som gick ut på att lära sej läsa och samtidigt förstå det vi läste.Läsförståelse,dom har kanske slutat med det nu i Kungsbacka?Drygmode:Off"
 

Skuggan

Guest
Provkör åket, funkar allt som det skall så ge han ett bud och köp!!
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Ingen som kan svara på min fråga me stjärnorna vid ramnummret? Hur många skall det vara?
 

Dark_Messenger

Guest
Tror jag har det också faktiskt. Betyder de att nått är bytt eller ska det vara så?
 

T.Olsson

Desmoholic
Gick med
15 Feb 2004
Ort
På fjället
Hoj
En stor och en liten Honda
Jag har en tank till R198-99 (blå) som du kan få köpa.
Fint skick 1500kr.
Bor på Hisingen...
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Ingen som kan svara på min fråga me stjärnorna vid ramnummret? Hur många skall det vara?

Min har två stjärnor före och två efter. Gissar att det är två olika åtgärder, varav den ena är kopplingen. Kan den andra vara den omtalade fjädern i växelmekanismen tro?

EDIT: Förtydligande:
**<ramnummer>**
 
Last edited:

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Min har två stjärnor före och två efter. Gissar att det är två olika åtgärder, varav den ena är kopplingen. Kan den andra vara den omtalade fjädern i växelmekanismen tro?

EDIT: Förtydligande:
**<ramnummer>**

Tack! Min har bara 1 före och en efter. Menmen, har det hållit så här länge skalll det väl hålla lite till :gnissla

Det blev köp iaf
R4.jpg


Lite pill dock: Ny tank, service och byta packboxar i framgaffeln. Men det är bara bra att ha lite att pilla med.

Tack igen för all uppmuntran, nu kan bar atiden avgöra om det var ett bra köp.:tummenupp
 

blomman75

blomman
Gick med
9 May 2007
Ort
eskilstuna
Hoj
KTM 690 SMC -11
grattis till ett bra köp ! Hade en likadan tidigare, går fan ine att få mer hoj för pengarna.........Bara ut o gasa :näsblod
 

Jocke Flash

Jocke Flash
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Kumla
Hoj
Gixxer 1000-K5
Kolla styrklackar, och känn i genom lådan så inget hoppar ur, en Retta är alltid en retta,det är inte många som tar död på en sådan Maskin
 

Plogis

Drive it like you stoole it
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
1998 Yamma R1
Ja för tusan slå till....O sen kan du få komma hit till Eskilstuna o åka me oss grabbar me vita fälgar haha....:tummenupp
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Grattis till en kanonhoj till budgetpris! Tror ett köp likt de du gjort är det mest förnuftiga man kan göra i vår oförnuftiga mc värld. Har funderat fram och tillbaks på olika typer av hojar och i olika prisklasser och jag kom till slut fram till att en R1-98/99 gav mest hoj för pengarna.

(Att R1-07:an sedan byttes ut mot en R1-08:a berodde på helt andra saker än logik och förnuft :D . Det var tillfället och omständigheterna som avgjorde.)

Lycka till och ta det så lugnt du förmår! De är förföriska de där R1:eek:rna...

/D.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
"Drygmode:On vi hade ett ämne i skolan som gick ut på att lära sej läsa och samtidigt förstå det vi läste.Läsförståelse,dom har kanske slutat med det nu i Kungsbacka?Drygmode:Off"

Verkar även som om de har slutat att använda ironi där du bor, har du svårt att förstå ironi eller?









:rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top