köpa framhjulslager o annat..vart?

flipstick

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2006
Hoj
Dinli 450 -06
Tjena alla..
Jag måste byta framhjulslager,höger blinkershållare bak, o lite annat krafs på min KTM Duke -02, men jag har inte hittat nån sjyst sida/affär så jag behöver lite tips.!
mvh Andreas

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Utav dom ovasntånde är det bara Karlströms som kan leverera saker i tid enl egen erfarenhet.

Jag har bara väntat 1,5 år på saker ifrån superbike.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Lager kan du väll köpa hos din lokala Järnhandlare som har SKFs sortiment? Jag handlade mina lager och packboxar hos Momentum.

M13

South Coast Supermotards
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
660 sprätteditione...
Ivil skrev:
2672875 Lager kan du väll köpa hos din lokala Järnhandlare som har SKFs sortiment? Jag handlade mina lager och packboxar hos Momentum.
ja järnhandlare som e skf åf. e det bästa att handla av!
om de inte har hemma vet dom att de har det om några dagar inte månader som många mc firmor

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
flipstick skrev:
2672841 Tack för tipset, men Superbike i gbg är ju ett kvalificerat skitställe, där kommer jag ALDRIG i hela mitt liv handla igen efter mina erfarenheter av dom från i somras.!

Men tack ändå!
God Jul.!
//Andreas

Tråkigt å höra... men förhoppningsvis blir det bättre då de skall utöka både personal och butik.

Själv har jag bara fått bra service därifrån.

flipstick

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2006
Hoj
Dinli 450 -06
Jag tänkte också att SKF's affär momentum borde ha lager, men ICKE! Jag trodde fan inte mina öron när jag var där.
Sen har jag vart i kontakt med karlströms,och även superbike (under protest), men tyvärr kunde ingen av dom hjälpa mig utan att veta vilka fälgar jag har på hojjen,dom kunde alltså inte söka lr hitta rätt lager med hjälp av måtten som jag tagit från dom gamla lagren.
Jag vet inte, jag kanske är dum, men jag tycker fan det låter helt otroligt att dom inte kan ta fram rätt lager till en utan att veta exakt vilken hoj alternativt vilka fälgar jag har.
Eftersom det uppenbarligen är så iaf,så kan man ju bara konstatera att dom är helt VÄRDELÖSA.

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Låter ju helskumt!

Finns väl bara ett par-tre olika modeller till hjul på dem hojarna? Ett hjullager är väl det mest standardiserade delen på en motorcykel?
Det enklaste när man letar delar till hojar är att själv leta upp artikelnr på ktminfo.com eller i mitt fall reservdelskatalogen till husaberg och sedan beställa från karlströms! Då får du rätt grejer fort som fan!

Utan att nämna några hoj-handlare så tycker jag att ofta är personalen skrämmande okunniga om vilka delar som passar vilka hojar osv. Ok det ju undantag såklart, med folk som kan alla kataloger i huvudet men jag har sällan turen att träffa på dem.

Så man får göra grovjobbet själv, dvs leta upp artikeln i sprängskisser!

Mvh Johan

Edit: "0625062032 GR.BALL BEAR. 6203-2RSHC3HMTF" och "0625060037 GR.BALL BEAR. 6003-2RSH/C3HMTF" hittade jag på ktminfo.

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...