Köpa gasolgrill

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Funderar på att köpa en gasolgrill i höst.
Har fastnat fördom här två, vilken och varför hade ni valt.

Barbecook Brahma 5.2 Inox.

Weber spirit premium s-320.

Barbecooken är billigare och man får lite mer tillbehör men sämre garanti.

//Mheel

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Köp en kolgrill med gasoltändning:) köttet smakar konstigt av gasolgrill.

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Har redan en weber 57 premium special edition. Är ute efter en gasol då jag tror att det blir att man använder den oftare. Sen angående smak så har jag läst att det inte går att smaka någon skillnad. Det lilla jag smakat gasolgrillat har inte jag märkt någon skillnad.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Har redan en weber 57 premium special edition. Är ute efter en gasol då jag tror att det blir att man använder den oftare. Sen angående smak så har jag läst att det inte går att smaka någon skillnad. Det lilla jag smakat gasolgrillat har inte jag märkt någon skillnad.

Då använder du för lite tändvätska.....

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Ingen tändvätska, tänder med en loftlighter. Är som en värmepistol på anabola. Tar för lång tid med tändvätska.

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Jag har en Weber Performer 57 (brikett) och en Weber Summit E 650 (gasol), Det är gasolgrillen som går varmast här, när man har använt den ett tag är den minst lika bra om inte bättre än brikettgrillen....

Samt vem orkar vänta 30-45 min för att kunna grilla lite korvar till lunch till barnen när det tar 2-3 min med gasol...den som hävdar att brikett är bättre har nog bara haft fel gasolgrill....

Rätt grill med bra värmespridare osv funkar lika bra om inte bättre....

Men när det gäller kvalité så är det Weber som gäller. När man har haft en vill man inte va utan en....

Sen är det smidigt med en kokplatta osv...o andra sidan är det smidigt med wokpanna till den andra...

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Enkelt.
Weber.
ALLTID!

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Hart kört gasolgrill i många många år. Har aldrig märkt av att köttet, korven, grönsakerna, kycklingen smakat nät annorlunda pga gasolen. Så kör på, gasol is da'shit.....

frysarn

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Hoj
Aprilia RSV4R / Ducati 916
Oftast bättre resultat vid spontan grillning med gasolgrill, som nån ovan nämnde vem orkar vänta på rätt glöd?

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Har du köpt grill än?

Jag går i samma tankar och ska köpa en gasolgrill. "Alla" säger Weber, men är de verkligen så mycket bättre än typ BroilKing osv?

Man får en mindre grill med mindre utrustning för mer pengar om man köper Weber. Samtidigt vill jag inte ha nåt rakkel som börjar rosta och ramla isär efter en säsong... :gnissla

Min budget är typ 4-7lax.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Med weber har man upp till 25års garanti, säger en hel del om varför de är dyrare, de är gjorda i material som är tänkt att hålla.
Bara en sån sak som att plasthjulen har frostgaranti i 10år, de är menade att kunna stå ute året runt.

Vad gäller briketter / gas så håller jag med MIcke, gasol är ypperligt för spontangrillning... men däremot så är en klotgrill grym om man planerar och använder lite björkträ eller fruktträd på kolen, då får man riktig bbq.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO