Köpa gitarr??

Mingves

Guest
Tänkte lära mig spela gitarr men vet inte om det finns några bra sajter med billiga gitarrer på webben Typ. www.hårrdrockgitarr.com www.sportgitarr.com eller så :)
Här borde finnas massor med folk som har tips på bra ställen som säljer billiga akustiska gitarrer?

//M

Last edited:

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Mingves skrev:
Tänkte lära mig spela gitarr men vet inte om det finns några bra sajter med billiga gitarrer på webben Typ. www.hårrdrockgitarr.com www.sportgitarr.com eller så :)
Här borde finnas massor med folk som har tips på bra ställen som säljer billiga aukustiska gitarrer?

//M

Musikbörsen har det mesta hemma...har de inte det, så kan de med stor säkerhet fixa det :tummenupp

Jag har bara positiva erfarenheter av dem :)

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
TheDude skrev:
Musikbörsen har det mesta hemma...har de inte det, så kan de med stor säkerhet fixa det :tummenupp

Jag har bara positiva erfarenheter av dem :)

....men det har långt ifrån alla. Jag har aldrig blivit dåligt bemött där (däremot fått ett okuningt bemötande) men det finns det tyvärr andra som har. Men så är det kanske alltid?
Annars är det bara till o gå in i närmaste musik affär. Jag har köpt 3gitarrer i samma affär eftersom jag får ett trevligt bemötande i denna butiken o de har bra priser (lr de ger mig bra priser :tummenupp )
Många instrument blir betydligt billigare om man köper dem begagnade och en gitarr slits ju inte så mycket. Bara nått o tänka på...
Vilken prisklass hade du tänkt köpa gitarr i?

Mingves

Guest
Mattias skrev:
Aukustiska? Autistiska? Was meinst Du?

Jag tänkte lägga ca 1000kr på en beggad, vet ju inte om det är skoj....sedan kan man ju alltid byta upp sig:)

Akustisk == utan förstärkare...

//M

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Vastrix: Visst är där några som borde satsat på en annan bransch, men killen (gubben :rolleyes: ) jag snackar med när jag är där har bra koll på grejorna :tummenupp

EDIT: Mingves hann rätta till stavfelet innan jag hann klaga...typiskt :tungan :D

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ska du ha nylon- eller strålsträngad?
Strålsträngad dödar fingrarna i början, men är lättare att spela på och låter betydligt vackrare. Dyrare.

Mingves

Guest
cRoC skrev:
Ska du ha nylon- eller strålsträngad?
Strålsträngad dödar fingrarna i början, men är lättare att spela på och låter betydligt vackrare. Dyrare.
Kollade lite på nylon, kostar ca 600-1000kr beggad. har inte kollat på stål men det kanske man skall. Kanske lättare att sälja om man tröttnar?

/M

Pungis

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
Fazer
Tjao du hittar lättare en seriös köpare. Satsa på stål. 3000kr kostar en helt ok strålsträngad. Så 1500 borde du kunna få en för. Gå till en musikaffär och testa en nylon, och en stål. Om du hör någon duktig spela på en nylon respektive strålsträngad så fastnar du direkt för en stål.

Mingves

Guest
Pungis skrev:
Tjao du hittar lättare en seriös köpare. Satsa på stål. 3000kr kostar en helt ok strålsträngad. Så 1500 borde du kunna få en för. Gå till en musikaffär och testa en nylon, och en stål. Om du hör någon duktig spela på en nylon respektive strålsträngad så fastnar du direkt för en stål.
Gött skall kolla på stål imorron:)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Om inte annat kan du kolla på MUG, JAM eller GITARREN i Göteborg. De har säkerligen några beggade... Jag har bara bra erfarenheter av framförallt JAM och Gitarren. JAM ligger borta mellan masthugsstorget och järntorget. Gitarren ligger Vid haga och på södra vägen.

Lycka till med köpet. Jag har sju gitarrer oxh är itne trött på nån av dom =)

:hej

Pungis

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
Fazer
Anledningen till att stålsträngade gitarrer är dyrare är att de i regel är finare. Folk bevarar sina gitarrer väl, köp en begagnad så får du mer gitarr för priset!

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
berggren_martin skrev:
En begagnad ovation eller liknande kan du nog få rätt billigt :tummenupp

"Ovation" och "billigt" bör ej nämnas i samma mening, inte ens om även ordet "begagnad" används.

Men allt är ju relativt.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife