Hur du någe tips på nån bra sida med hjälp för nybörjare?BlueNote skrev:Äkta pain med sånt
Jag spelar gitarr på "Heltid" å lirar ofta elgura... men fan vad jag får pain efter stålsträngade akkuguror![]()
Jo det står men inte varför vissa är fyrkanter=grundton och andra är cirklar...BlueNote skrev:fyrkanter och runda prylar förstår jag mig inte på men X betyder att du inte ska spela på den strängen.
Står det inte i boken? Det borde så.. typ 1 = pekfingre 2 = långfinger etc.
Ok, men man skall göra lika mycket anslag på alla strängarna? Eller? Alltså de utan X..BlueNote skrev:Aha!
Men det är givet, dom vill bara att du lär dig att du har med grundonen flera ggr.. Den lösa tonen är D, tredje bandet på B strängen är också D. Bara så du "vet" att det är det![]()
Hehe, va bra. Då kan det ju låta för djävligt....BlueNote skrev:Yes, eller du gör väl som du vill att det ska låta?Dom där tonerna som är markerade ger ackordet D. Sen får väl du göra som du vill
![]()
Mingves skrev:Hehe, va bra. Då kan det ju låta för djävligt....
Johan, jag skall testa highway...
De säger ju att gitarrer tillverkade i rent trä och inte plywood blir bättre med åren....Torkel skrev:Måste bara bidra med lite gitarrhistoria i den här tråden. Jag har en nylonsträngad Aria (spelar sällan på den) och en stålsträngad "Bo Wretling" (spelar ofta på den). Bägge akustiska men den ena är lite speciell som ni kan se...Ni som bor i Linköping har kanske hört talas om bandet Acustica? Peo i nämnda band var hemma hos mig en gång för en massa år sedan och provade "Wretlingen" och sa att det var nog den bästa stålsträngade gitarr han spelat på! Räcker bra för mig och prisvärd var den också, 150 kr på Amnestyboden i Härnösand! Kul med en gitarr som snart fyller 60!
![]()
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!