vill man promt ha en arai med ett specifikt motiv så är det som följer.
-alla som säger att det inte passar eller väger mer om man köper från USA snackar i nattmössan. det är visserligen lite olika form på dem, men när jag köpte en från US så satt den exakt som den jag provade hemma.
-Enligt If så spelar det inte ngn roll om du köpt din hjälm i US eller Japan eller whatever. observera att detta är mot försäkring. om det är ngt annat som skiljer med märkningen vet jag inte, tex vid race.
-totat kostnad ink allt blir ca 5000 SEK vid en import från USA mot minst 8000 i butik i sverige. igen, detta gäller inte alla hjälmar, vissa säljer de ju för 3000 i sverige, för att motiven är skitfula.
-ska du beställa gäller sedvanliga försiktighetsåtgärder på ebay.
-glöm för i helv*** inte att beställa med minst två kråmvisir, det är halva priset där borta. jag köpte 4 när jag var där över jul...alltid bra att ha vettu.
-för alla moraltanter som tycker att man skall gynna de lokala handlarna, visst. jag tycker det är fair om jag har gjort en skysst import och betalat tull och moms.
du eller alla andra är välkomna att PMa åsikter.
glömde ju nästan, jag köpte en RX-7 pedrosa, grym finish på hjälmen, är supernöjd och arai is the shit!