Köpa hjälm...

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Ja ska köra ny hjälm, va rekomenderar ni?? finns de någon schysst hjälm som ej kostar multum eller?? Tips å allt välkomnas.. Mellan 1500-2500.. e' lite snäl,.. kanske dumt men nått alternativ måste de finnas... skriv

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Alla huven är olika, du måste prova vad som sitter bra på ditt. Håll dig till etablerade märken som inte borde ha råd att sätta sitt varumärke på spel eller leta efter tester etc om det är ett mindre känt märke.

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Som sagt, satsa på ett hyffsat välkänt märke. Välj en hjälm i basutförande, d.v.s. EN kulör utan massa blixtar & kräldjur under 4 lager klarlack. Jämför t.ex. priskillnad mellan "X-lite 801 start" med "X-lite 801 megamoto-race replica Valentino Hayden-millenium-edition", eller vad dom nu kan kallas.

Lås Dig inte vid just 2000-kronorsgränsen utan välj då hellre bort något annat.
För -3000 kr får Du en bra hjälm. Kanske för mindre också.

Tommy T

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Suzuki GSXR 750 - 2000 & Kawa ZX10R-2006
Marushin är klart överlägsna hjälmar till bra pris . sen om de passar ditt huvud .

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Kbc

Har själv provat runt utan att titta på prislappen utan för att hitta en som passade huvudet. Sitta tight men ändå skönt om du förstår.
Hittade den här på mässan ett halvår efter att jag börjat prova det ena efter det andra. Satt som en smäck.
/U

Bifogat

• KBC 003 (Small).jpg
    KBC 003 (Small).jpg
    49.4 KB · Visningar: 81

Josefin_J

Josefin
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
CBR 1000RR Repsol -07:a & CBR600F4i-05:a Stuntkittad!
AGV Airtech

Jag skulle rekomendera AGV:s Airtech. Kostar 2190 Kr och du får då en hjälm i glasfiber! Finns i 4 olika färgsättningar och två olika skalstorlekrar.
Såvida AGV är rätt märke för din huvudform förstås! Individuellt som fan det där.

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
http://www.fc-moto.de/

Gå in här kolla vad de har för några hjälmar å sedan åk å testa. Kan rekomendera. Jag fick min hjälm för lite mer än halva priset. Å fick den på ungefär 4 dar.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Kan bara rekomendera x-lite 801r snarlik passform med xr-1000, har skrotat 2hjälmar med goda resultat. Sen att en hjälm alldrig tappar i värde om du skulle smälla den så köp en ordentil.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
kolla på netparts.se bra och billiga hjälmar köpte en riktigt fin otw som jag hämtade i karlstad i dag 1485 helt ok pris:tummenupp

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Kan bara rekomendera x-lite 801r snarlik passform med xr-1000, har skrotat 2hjälmar med goda resultat. Sen att en hjälm alldrig tappar i värde om du skulle smälla den så köp en ordentil.

Goda resultat går väl att diskutera :D
Du e väl iof inte den bästa referensen, märktes inte så stor skillnad på dig vid första smällen, du va dig lik *host*

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning