Köpa hoj i Tyskland resa, söker deltagare

guldrevolt

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
2010. BMW S1000rr
Hej, funderar på att köpa en hoj i tyskland då det är lite billigare och kan vara en ganska rolig resa att göra. Hade tänkt mig mitten slutet av april i norra tyskland (Hamburg, kiel, lübeck.) då jag gärna vill begränsa flängandet när man väl är där nere.

Min fråga till forumet är om det finns andra personer som skulle vilja göra samma sak? Kanske vi kan gå ihop och dela på kostnader av släp/bensin/färjor osv. + att det oftast är roligare och skönare att göra denna resa om man är några fler

har läst lite om personer som gjort det innan mig och det verkar ha gått bra, läs gärna lite själva tex. på följande länk http://www.allroadmc.com/import.htm

hör gärna av er. :yoparty

m3rl

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2008
Hoj
2008 KTM 690 SMC
Har du några länkar på bra säljes-sidor i Tyskland?

Har ju själv funderat på att plocka hem en från england, men tyskland kanske är smidigare.

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Jag var oxå inne ett tag på om man skulle hämta hem en hoj men jag tyckte priserna nästan var samma som i sverige, men däremot är utbudet mycket större i tyskland

guldrevolt

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
2010. BMW S1000rr
sidor och priser

Hej, till dig som frågade om sida, så har jag kollat ganska mycket på mobile.de, den är rekommenderad av en hel drös.

Vad gäller priserna så tycker jag att det är ganska mycket lägre än de svenska, jag kollar bla. på CBR 600 RR, 1000 RR och där jag ser skillnad är på hojar med ABS vilket är precis det jag är ute efter. Sedan står ju euron lågt nu vilket gör effekten än mer påtaglig.

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Hej, till dig som frågade om sida, så har jag kollat ganska mycket på mobile.de, den är rekommenderad av en hel drös.

Vad gäller priserna så tycker jag att det är ganska mycket lägre än de svenska, jag kollar bla. på CBR 600 RR, 1000 RR och där jag ser skillnad är på hojar med ABS vilket är precis det jag är ute efter. Sedan står ju euron lågt nu vilket gör effekten än mer påtaglig.

okej, är det privat personer eller företag som du hade tänkt köpa och hur går det till med ägarbytes papper.. måsta man skicka en i tyskland och en i sverige plus regbesiktning?

guldrevolt

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
2010. BMW S1000rr
okej, är det privat personer eller företag som du hade tänkt köpa och hur går det till med ägarbytes papper.. måsta man skicka en i tyskland och en i sverige plus regbesiktning?

Hej, för mig spelar det inte så stor roll om det är från privat eller från butik, fördelen med butik är väl att den alltid är avställd vilket den bör vara.

du kan gå in på länken som jag skickade in i översta inlägget, där står precis allt du behöver veta, eller så kan du besöka SMC guide på www.allroadmc.com/de/privatimport.pdf typ samma info.

lycka till.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping