Är nu verkligt sugen på att köpa en hoj. Är ju gammal tävlingsförare på fyra hjul men vill nu på äldre dagar pröva på med två hjul.
, men hur bedöma en begagnad hoj ?
När är det dags att
* byta hjullager
* byta kedja och drev
* byta däck
* byta koppling
* byta vevaxellager
* göra ventilinställning
* göra förgasarinställning
Naturligtvis förstår jag att det beror på vilken hoj och modell man pratar om, men jag vill ha riktlinjer mellan tummen och pekfingret. Efter hur många mil börjar man behöva byta grejor ? Hur länge håller motorn utan renovering ? Allt förutsatt att hojen har körts normalt och fått föreskriven service.
Är mest intresserad av en touringhoj och längre resor. Hur viktig är en kåpa för komforten ? Halvkåpa eller helkåpa ? Är en normal touringhoj lika påfrestande för ryggen som en sporthoj ? Kanske är en custom mer lämpad för en sliten rygg ?
Vad rekommenderar ni och varför ?
När är det dags att
* byta hjullager
* byta kedja och drev
* byta däck
* byta koppling
* byta vevaxellager
* göra ventilinställning
* göra förgasarinställning
Naturligtvis förstår jag att det beror på vilken hoj och modell man pratar om, men jag vill ha riktlinjer mellan tummen och pekfingret. Efter hur många mil börjar man behöva byta grejor ? Hur länge håller motorn utan renovering ? Allt förutsatt att hojen har körts normalt och fått föreskriven service.
Är mest intresserad av en touringhoj och längre resor. Hur viktig är en kåpa för komforten ? Halvkåpa eller helkåpa ? Är en normal touringhoj lika påfrestande för ryggen som en sporthoj ? Kanske är en custom mer lämpad för en sliten rygg ?
Vad rekommenderar ni och varför ?