Köpa inspektionslucka/galler i borstat stål?

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Skall klä in ett badkar med kakel och behöver en inspektionslucka till avloppet. Den ska vara från ca 30x30 - 40x40, i borstat stål. Den kan vara antingen helt täckt eller i någon form av galler.

Hornbach hade inga alls och på bauhaus fanns det bara vita och det vill vi inte ha.

:tummenupp

Sväng förbi nån lokal svetsverkstad! Så klipper dom säkert till valfri bit på studs! :tummenupp

Jag har köpt flera stycken på Bauhaus i den dimension och färg du vill ha. Finns även med lock för nerkommande rör, och helt i rostfritt.
Det är en fast del som du fixar fast och sedan en lös som är av standard-dimension för vanligt avlopp med standard klämring. 249:- om jag inte minns fel, köpta i västerås.
Annars har även Silvan haft samma modell, dock lite dyrare.

Dee_cati skrev:
2626257 Jag har köpt flera stycken på Bauhaus i den dimension och färg du vill ha. Finns även med lock för nerkommande rör, och helt i rostfritt.
Det är en fast del som du fixar fast och sedan en lös som är av standard-dimension för vanligt avlopp med standard klämring. 249:- om jag inte minns fel, köpta i västerås.

Jag tror att du tänker på fel grej här.

Han har alltså redan det du beskriver, men avloppet sitter under badkaret som är inbyggt i en låda, nu vill han ha en lucka i lådan så att han kommer åt det du beskriver.

Ska det vara ventilation in dit föreslår jag rostfritt galler, annars är rosenpolerad rostfri plåt sexigt.
Sånt tror jag du får bygga själv, alternativt köpa den vita standardmodellen.

Ett tips är ju att leta på ditt närmsta sjukhus efter användbara rostfria plåtar.

Dee_cati skrev:
2626257 Jag har köpt flera stycken på Bauhaus i den dimension och färg du vill ha. Finns även med lock för nerkommande rör, och helt i rostfritt.

Menar du galler över golvbrunnen?

GuW skrev:
2626347 Han har alltså redan det du beskriver, men avloppet sitter under badkaret som är inbyggt i en låda, nu vill han ha en lucka i lådan så att han kommer åt det du beskriver.

Exakt, behöver ha en öppning för att kunna komma åt och rensa avloppet!

Men det måste väl finnas färdiga galler att köpa? :va

Last edited:
*/ ?>
Back