Köpa kåk av kronofogden

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Jag och min sambo kikar runt efter lite hus och har hittat ett hus som säljs på exekutiv auktion. Min fråga är då vad som gäller. Har förstått att det inte går att klaga på fel i kåken efter auktionen, eller har jag missat nåt?
Någon som jobbar hos fogden, eller som rent av köpt kåk av dem?

Så är det med fordon iaf. Man köper "as is" och är det något som skiter sig så är man körd.

Men de lär ju haft någon där för att kolla upp det / besiktigat eller?

Hade en tråd uppe nyligen för att kolla om folk här har någon aning om hur slutpriserna brukar bli i förhållande till det angivna värdingspriset (som jag antar är relaterat till vad objektet skulle vara värt vid en normal försäljning). Visserligen köper man ju inte helt grisen i säcken iom att de besiktar alla objekt, men man har fortfarande inte någon som helst (om det stämmer) rätt att gnälla på fel i efterhand. Då borde det reflekteras rätt kraftigt på priset kan jag som glad amatör tycka.

Har googlat lite och enligt de sidorna jag varit inne på står det att i attraktivare områden så kan det variera kraftigt från att vara ca 20% under marknadsvärdet upp till strax över marknadsvärdet. På mindre attraktiva orter kan man göra riktiga fynd, där priserna inte ens når upp till taxeringsvärdena, så det är som sagt väldigt varierande, som det ser ut nu så är vi på väg in i en lågkonjuktur och då brukar ju priserna sjunka en del.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick