Köpa kåpor till aprilia rs125. Pris?

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Tjenare, ikväll/natt så hände det som bara inte får hända, jag var dum i huvudet och ställde min rs på en grusparkering när det regnade ute och gick in till en kompis för att kika på en film. Efter ett tag så ropar hans farsa att det LIGGER en mc ute på gården och självfallet var det min.

Resultatet blev att sidokåpan sprack vid infästningen till ramen så de blev som ett hål där och den sitter inte fast riktigt.

Det jag funderar på är hur mkt en ny sidokåpa kostar (antagligen svindyrt) samt hur mycket den kan tänkas sjunka i pris när jag säljer den om jag gjuter i det som saknas och skiter i att byta den. Tills vidare så fixar jag kåpan med glasfiber men jag vet inte hur jag ska göra i höst när det är dags för att sälja den.

Det är en aprilia rs125-03 med den "lackeringen" (är väl egentligen bara delaker) där det är räääsing ränder i flera färger på sidan.

Om du har en sån kåpa som du vill bli av med pm'a!

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tjenare, ikväll/natt så hände det som bara inte får hända, jag var dum i huvudet och ställde min rs på en grusparkering när det regnade ute och gick in till en kompis för att kika på en film. Efter ett tag så ropar hans farsa att det LIGGER en mc ute på gården och självfallet var det min.

Resultatet blev att sidokåpan sprack vid infästningen till ramen så de blev som ett hål där och den sitter inte fast riktigt.

Det jag funderar på är hur mkt en ny sidokåpa kostar (antagligen svindyrt) samt hur mycket den kan tänkas sjunka i pris när jag säljer den om jag gjuter i det som saknas och skiter i att byta den. Tills vidare så fixar jag kåpan med glasfiber men jag vet inte hur jag ska göra i höst när det är dags för att sälja den.

Det är en aprilia rs125-03 med den "lackeringen" (är väl egentligen bara delaker) där det är räääsing ränder i flera färger på sidan.

Om du har en sån kåpa som du vill bli av med pm'a!

Hitta denna sida...
http://www.kkracing.se/temp/sebimoto/kapor.htm
beställer gör man via grevensmcdelar.com
glasfiberkåpset kostar 4150
men sen finns det ju kolfiber kåpset för 8500
vet inte vad som följer med i kåpsetet och det är nog olackerat.

Jag själv hade sålt de kåpor jag har nu och sedan köpt kolfiberkitet... Eller om det inte skulle gå och sälja hade jag fixat kåpan bara.

Eller så köper du sidokåpan för 4000+ på geiwiz.de
http://www.geiwiz.de/shop/catalog/index.php?cPath=2_293_295_416&sort=2a&page=7
art nr 14277

Last edited:

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Hitta denna sida...
http://www.kkracing.se/temp/sebimoto/kapor.htm
beställer gör man via grevensmcdelar.com
glasfiberkåpset kostar 4150
men sen finns det ju kolfiber kåpset för 8500
vet inte vad som följer med i kåpsetet och det är nog olackerat.

Jag själv hade sålt de kåpor jag har nu och sedan köpt kolfiberkitet... Eller om det inte skulle gå och sälja hade jag fixat kåpan bara.

Eller så köper du sidokåpan för 4000+ på geiwiz.de
http://www.geiwiz.de/shop/catalog/index.php?cPath=2_293_295_416&sort=2a&page=7
art nr 14277

Okey kunde nästan ana att de skulle kosta nåt liknande :gnissla

Får helt enkelt gjuta i de lilla som fattas och måla på det med mattsvart förbättringsfärg.

Fighter is the shit :yoparty :yoparty

125 fighter is shit kanske du mena? :yoparty :yoparty

:rolleyes:

Last edited:

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Är det glasfiberkåpor på RS original?

Lägg ner ett par minuter extra på maskering av dekaler och sen slipa ut det du lackat med vattenslip så syns det mindre sen

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy