Min nästa maskin blir en med universaldelar som är lönsam att serva och reparera.
Är det någon av konsumtionsmaskinerna som uppfyller de kriterierna?
Mig veterligen behöver man köpa en maskin i stil med WMF eller liknande och jag tror att det är få som har lust att ha en helautomatisk WMF-espressomaskin i sitt kök...
Den ska vara i aluminium f.ö. Har du en rostfri dylik så måste du passa temperaturen noggrannare. Mer Ketchupeffekt på rostfria vilket brukar medföra att kaffet gärna smakar lite bränt.
Jag har rostfri på induktionshäll. Hur fan skall kaffet kunna smaka bränt? Har du nånsing bränt vatten!?
Jag känner en lirare som råkade koka ägg i 90 minuter istället för 9-10min. Han hade nog lyckats bränna vid vatten...
Jag har rostfri på induktionshäll. Hur fan skall kaffet kunna smaka bränt? Har du nånsing bränt vatten!?
När Siemensmaskinen pajade på jobbet så impulsköpte jag en Jura på mediamarkt. Ett par år senare råkade jag upptäcka att det fanns någon som kunde serva siemensmaskinen i samma stadsdel, så nu funkar den också fint.
Fördelen med siemensmaskinen är att det inte är väntetid på att värma vattnet som används för att skumma mjölk m.m.
Med Juran tar det några långa sekunder innan den börjar spruta vatten/ånga.
Båda är i 8-10.000:- klassen
Det är luddig matematik det men jag gillar tankesättet!
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|