Köpa kina fiddy. Hål i huvudet?

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Funderar på att ge mig själv en födelsedagspresent i form av en mini dirtbike. Undrar mest vad man kan förvänta sig i kvalitét på den här typen av kinatillverkade luftkylda tvåtaktare? Priset på runt 1500 kr säger ju en hel del men det hade varit roligt att få veta om någon har erfarenhet av denna typen av leksaker. Hur många driftstimmar kan man räkna med innan skiten måste ha ny kolv/cylinder/kolvringar? Behöver man oroa sig för att knäcka skiten på mitten?

Värt att poängtera är att jag ska inte ha den för någon seriös körning. Ska bara vara något man kan busa på tillsammans med polarna.

Jag tittar på två modeller.
http://www.motorsweden.se/product_info.php?pid=172
http://www.xbikes.se/?product_id=41
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Åsså igen.

Köp lätt beggad 4takt. 125cc->

Pruta, det är inte lätt att sälja beggad fiddy
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Asså vafan, jag vill inte köpa 4-takt, 125 cc eller något annat för tusentals spänn. Uttrycker jag mig otydligt? Jag vill bara veta om skiten för 1500 spänn duger att puttra runt en grusplan på. Om fanskapet lägger av om ett år så skiter jag i vilket och stoppar den i metallcontainern på tippen.
 

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stan
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Asså vafan, jag vill inte köpa 4-takt, 125 cc eller något annat för tusentals spänn. Uttrycker jag mig otydligt? Jag vill bara veta om skiten för 1500 spänn duger att puttra runt en grusplan på. Om fanskapet lägger av om ett år så skiter jag i vilket och stoppar den i metallcontainern på tippen.


Zeb_macahan menar nog att du säkert kan pruta ner en 125cc 4 sprak till 1500 spänn och därigenom göra en lite bättre affär.
Kina moppar för femtonhundra riksdaler har inte rosat marknaden med sin kvalitet.
Själv har jag haft 3 st. 4 takt och blivit duktigt trött på allihopa, aldrig mer kinaskit. Man får vad man betalar för!
Hursomhelst, lycka till.
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Motorn är det minsta bekymret, du anar inte hur dålig kvalite det är.

Räkna med att grejer som inte går att göra fel havererar hojen skramlar isär väldigt fort.
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Asså vafan, jag vill inte köpa 4-takt, 125 cc eller något annat för tusentals spänn. Uttrycker jag mig otydligt? Jag vill bara veta om skiten för 1500 spänn duger att puttra runt en grusplan på. Om fanskapet lägger av om ett år så skiter jag i vilket och stoppar den i metallcontainern på tippen.

nej den duger inget till... sen att du är så jävla spånig så att du inte fattar att folk tipsar dig om andra maskiner som du kan köpa för att slippa ha slängt 1500 spänn i sjön det är ju ditt problem.. men du behöver inte vara så jefla otrevlig för det..

så på din fråga, ja du har hål i huvet :arsele
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
nej den duger inget till... sen att du är så jävla spånig så att du inte fattar att folk tipsar dig om andra maskiner som du kan köpa för att slippa ha slängt 1500 spänn i sjön det är ju ditt problem.. men du behöver inte vara så jefla otrevlig för det..

så på din fråga, ja du har hål i huvet :arsele
Det är jävligt trist att man inte kan ställa en fråga utan att få svar på allt annat än det man frågar om. Antingen läser man inte inlägget eller så har man svårt med läsförståelsen. Det är jävligt frustrerande och har inte med otrevlighet att göra. Att det inte är Honda kvalitét är väl rätt så jävla gjutet och hade man hade brytt sig om att läsa det första inlägget så skriver jag att priset säger en hel del om kvalitén. Man får vad man betalar för och det fattar tom jag som tydligen har hål i huvudet.:rolleyes: Det var inte det frågan gällde. Om jag slänger pengar i sjön är jag en tillräckligt stor pojke för att avgöra själv.
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Det är jävligt trist att man inte kan ställa en fråga utan att få svar på allt annat än det man frågar om. Antingen läser man inte inlägget eller så är man bara spånig. Det är jävligt frustrerande och har inte med otrevlighet att göra. Att det inte är Honda kvalitét är väl rätt så jävla gjutet och hade man hade brytt sig om att läsa det första inlägget så skriver jag att priset säger en hel del om kvalitén. Man får vad man betalar för och det fattar tom jag som tydligen har hål i huvudet.:rolleyes: Det var inte det frågan gällde. Uppenbart är det svårt med läsförståelsen hos vissa.

uppenbart så är vissa människor inte kapabla till att förstå hur det funkar på ett forum, läste nyss igenom den första tråden du skapade samt denna och du har ju fått svar på din fråga flera gånger om . du frågar om det är värt . alla säger att nej det är bättre att du köper något för någon tusing mer. Att du sen inte har fått det svar du ville ha eller är särskilt trevlig har inte ett dugg med läsförståelse hos dom andra att göra.
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Köpte en till lillgrabben för att puttra omkring i trädgården med,
Funkade två ggr sedan var starten sönder, och saker hade skakat isär, försöker du skruva ihop den igen så går antingen skruvarna av, eller om du byter skruvar, får du gängpaj i godset.
Mitt råd undvik, det är mycket eländigare kvalitet än du kan ana.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vill också bara tillägga, att ryckstartsfiddys är väldigt dåliga. De är värda sitt pris, dvs som en trasig begagnad radiostyrd bil. Det är inte röda korset som säljer dem, de ÄR så dåliga.

Dags att trådstartaren fattar det.
 

Intenz0

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
2006 Suzuki Sv1000s
uppenbart så är vissa människor inte kapabla till att förstå hur det funkar på ett forum, läste nyss igenom den första tråden du skapade samt denna och du har ju fått svar på din fråga flera gånger om . du frågar om det är värt . alla säger att nej det är bättre att du köper något för någon tusing mer. Att du sen inte har fått det svar du ville ha eller är särskilt trevlig har inte ett dugg med läsförståelse hos dom andra att göra.

:tummenupp
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
En sån där 2-taktad jävla maskin kommer inte orka flytta på dig kan jag lova.
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
jAG SKA SVARA SÅ DU FÖRSTÅR PÅ BARA DE FRÅGOR DU STÄLLDE SÅ DU INTE BLIR ARG PÅ MIG.


Köpa kina fiddy. Hål i huvudet? JA

--------------------------------------------------------------------------------

Funderar på att ge mig själv en födelsedagspresent i form av en mini dirtbike. Undrar mest vad man kan förvänta sig i kvalitét på den här typen av kinatillverkade luftkylda tvåtaktare? INGET Priset på runt 1500 kr säger ju en hel del men det hade varit roligt att få veta om någon har erfarenhet av denna typen av leksaker. Hur många driftstimmar kan man räkna med innan skiten måste ha ny kolv/cylinder/kolvringar?MASSVIS Behöver man oroa sig för att knäcka skiten på mitten? JA

Värt att poängtera är att jag ska inte ha den för någon seriös körning. Ska bara vara något man kan busa på tillsammans med polarna.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Asså vafan, jag vill inte köpa 4-takt, 125 cc eller något annat för tusentals spänn. Uttrycker jag mig otydligt? Jag vill bara veta om skiten för 1500 spänn duger att puttra runt en grusplan på. Om fanskapet lägger av om ett år så skiter jag i vilket och stoppar den i metallcontainern på tippen.

Är det svårt för dig att läsa? Jag skriver att du ska pruta till den nivån som passar din plånbok,

4-takt kommer orka med din kropp, 49xx 2-takt är för barn i bästa fall

/ Jens
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top