Köpa lätt mc!

Gojja

Sugen....
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Kommer....
Det ska ju bli lätt mc köp till våren/sommarn. Funderade först lite på en MZ 125 4-takt. Men det blir lite för slött. Sen tänkte jag på Cagiva Mito 125. De går ju bra. Men jag är nog inne mer på att köpa sm. Hellst 2-takt.
Vad finns det för några? Vilka är bra och vilka är mindre bra?

//Gojja

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Gojja skrev:
2662403 Det ska ju bli lätt mc köp till våren/sommarn. Funderade först lite på en MZ 125 4-takt. Men det blir lite för slött. Sen tänkte jag på Cagiva Mito 125. De går ju bra. Men jag är nog inne mer på att köpa sm. Hellst 2-takt.

//Gojja
Beroende på budget skulle jag säga att ktm och husqvarna är de mest prisvärda som sm. Är du dock ute efter något lite billigare så rekomenderar jag min! ;)

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Lundgren skrev:
2662524 Beroende på budget skulle jag säga att ktm och husqvarna är de mest prisvärda som sm. Är du dock ute efter något lite billigare så rekomenderar jag min! ;)

Såntdär shit får han väl ta reda på SJÄLV!

Vad är det med dagens fjunisar? Kan dom inte söka fakta på Internet själva?

Innan jag skaffade min 125a så satt jag och prisjämförde och kollade vilka motorer som verkade pålitliga och vilka 125or som fått bäst kritik i olika test.
VI är inga uppslagsverk som ska hjälpa er till den rätta hojen, VI är dom du blir vän med när du SKAFFAT hojen och självklart har en skön attityd.

Så googla lite eller kolla i gammla mc tidningar så hittar du nog rätt tillslut, tänk på att du ska köpa den hojen DU vill ha, inte den VI tycker du ska ha.

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
NiklasL skrev:
2662644 Såntdär shit får han väl ta reda på SJÄLV!

Innan jag skaffade min 125a så satt jag och prisjämförde och kollade vilka motorer som verkade pålitliga och vilka 125or som fått bäst kritik i olika test.
VI är inga uppslagsverk som ska hjälpa er till den rätta hojen, VI är dom du blir vän med när du SKAFFAT hojen och självklart har en skön attityd.

Så googla lite eller kolla i gammla mc tidningar så hittar du nog rätt tillslut, tänk på att du ska köpa den hojen DU vill ha, inte den VI tycker du ska ha.

vaknat på fel sida eller???
Grabben kanske bara vill höra vad vi tycker....

on topic: De mest prisvärda SM hojarna är Husqvarna och KTMm. GasGasen säljs bara till överpris hela tiden.
SÅ om din budget tillåter så köp hellst en husqvarna eller KTM:rolleyes:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
KTM_Driver skrev:
2662674 vaknat på fel sida eller???
Grabben kanske bara vill höra vad vi tycker....

on topic: De mest prisvärda SM hojarna är Husqvarna och KTMm. GasGasen säljs bara till överpris hela tiden.
SÅ om din budget tillåter så köp hellst en husqvarna eller KTM:rolleyes:

Nej men jag verkar vara den enda som orkar ta tag i dethär problemet.

Jag har hör sägas i OT tråden ett antal gånger att folk ledsnar på alla dessa trådar om vilken 125a man ska köpa.
Vad är det svåra med att titta SJÄLV och sedan SJÄLV bestämma vad man vill ha?

Inte fasen tror jag folk skriver på ett forum så fort dom ska skaffa hoj, nej dom läser sig till vad dom ska ha. Inte fasen har JAG heller lagt in nån tråd om vilken 600cc jag ska köpa.

Det är bara att kolla mc-sidor/tidningar.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
NiklasL skrev:
2662687 Nej men jag verkar vara den enda som orkar ta tag i dethär problemet.

Jag har hör sägas i OT tråden ett antal gånger att folk ledsnar på alla dessa trådar om vilken 125a man ska köpa.
Vad är det svåra med att titta SJÄLV och sedan SJÄLV bestämma vad man vill ha?

Inte fasen tror jag folk skriver på ett forum så fort dom ska skaffa hoj, nej dom läser sig till vad dom ska ha. Inte fasen har JAG heller lagt in nån tråd om vilken 600cc jag ska köpa.

Det är bara att kolla mc-sidor/tidningar.

jag är också trött på dom

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Lyssna på niklas varenda en ny som komemr hit ställer första frågan vilken hoj ska ja köpa....

Om du vill ha en snabb hoj så kommer det kosta... man köper inte en ferrari om man inte har råd med den gäller likadant för 125 om du orkar ta hand om en gasgas och har pengar så köp den eller ktm eller vad du nu vill ha...

Mitt tips är att gå efter din budget och utifrån den se vilken som är snyggast för dig

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Äääääh kötta på med en mz 125 sm, funkar fiinfint!

Tyckte alla mina 1200mil i somras var kul!

Gojja

Sugen....
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Kommer....
Cyren skrev:
2662866 Äääääh kötta på med en mz 125 sm, funkar fiinfint!

Tyckte alla mina 1200mil i somras var kul!

Hur fort går de ungefär då? Ungefär 100-110? Finns det delar? Vad tror du man kan sälja de för i Sverige?

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Gojja skrev:
2663367 Hur fort går de ungefär då? Ungefär 100-110? Finns det delar? Vad tror du man kan sälja de för i Sverige?
MZ:an är ju den 4t 125 an som går klart bäst. iallafall när den går som den ska...
Ja, jag vet..övningskörde på en sådan innan jag köpte mig, som väll är den som kommer efter MZ'an om man räknar 4t SM..

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Gojja skrev:
2662403 Det ska ju bli lätt mc köp till våren/sommarn. Funderade först lite på en MZ 125 4-takt. Men det blir lite för slött. Sen tänkte jag på Cagiva Mito 125. De går ju bra. Men jag är nog inne mer på att köpa sm. Hellst 2-takt.

//Gojja

Mer pengar = finare hoj
2takt = Roligare körning
4takt = Driftsäkrare

Så, bara att köpa.

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Hyosung Karion RT 125
NiklasL skrev:
2662644 Såntdär shit får han väl ta reda på SJÄLV!

du har rätt, det är la bara att köpa en jävla hoj,

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Niklas och lasse kongo, ffs, detta är ett forum, låt killen ställa frågor.
Klart det finns en sök funktion på detta forumet..men endå, vill han ha råd så ge honom råd...

Gojja, här kommer lite råd och svar på dina frågor:
2takt - mkt roligare körning, höga varv, dyrare:underhåll/körning, sämre driftsäkerhet, dricker mer, fler hk gemfört med en 4takt (ifall den är oppluggad)!
4takt - goare ljud:rolleyes:, tråkigare körning, färre hk, billigare underhåll och driker inte så mkt, väldigt hög driftsäkerhet jämfört med en 2taktare!

Väldigt inviduellt när man skall välja hoj tycker jag (speciellt första hoj), men ifall jag utgår ifrån att du vill ha så många hk som möjligt så skulle jag rekommendera antingen en Aprilia Rs 125, Cagiva Mito eller Honda Nsr!

Edit: Ifall man håller i ordning en tvåtaktare, så som: köra på rätt och fin olja, 98 oktanig bensin och kolvbyten enligt tillverkarens rekommendationer så är driftsäkerheten faktiskt hög, bara man följer alla dessa faktorer!

Ps. God jul och gott nytt år på er alla :)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...