Vad kostar en plätt ute i skogen igentligen? Vad är vanlig kostnad för typ... 500x100 meter... nån sida man kan glo på? Även, vad kostar det och asfaltera en sådan yta?
![Hej hej :hej :hej](/img/smilies/wave.gif)
![Hej hej :hej :hej](/img/smilies/wave.gif)
MRX_Martin skrev:vad ska du ha den till tro?![]()
Asfaltera tror jag är rätt dyrt... vägen till våran stuga (i ett stugområde) asfalterades om nyligebn, altså bara på den gammla dåliga asfalten. ca 1km, det gick på 300 000 om jag minns rätt, och då är det ASKASS asfallt, som grus ungefär, blir nästan varre i kurvorna än på en grusväg juh, rikgtigt rullgrus, så det är inget att hurr för, men det plattas väll till med tiden... Men riktig asfalt borde vara riktigt dyrt då, specielt om dom ska asfaltera i skogen på ojämn mark!
EDIT: 300 000 kr/km är jag säker på nu. frågade. Men sån asfalt ska du inte ha om du ska ha en stuntplan eller nått, då ska det nog va riktig asfalt, fördendär blir nog aldrig riktigt bra, specielt inte om det bara är en plätt, och inte en trafikerad väg...
Kolla mäklarsidorna. Kuriren har fastighetsannonser på tisdagar. Köp den, gå in på mäklarnas hemsidor, de flesta har så att man kan välja att söka på enbart tomter.Swedie skrev:nån sida man kan glo på?
Matin skrev:Verkar vara oljegrus de lagt på eran väg och inte asfalt...
Hmm. Inte vad jag vet. Det första man kommer att tänka på är ju första bästa p-plats men de brukar ju ha en massa räcken etc och jag har en känsla av att räcken, stolpar etc inte finns med i dina planer.Swedie skrev:Robban C.. du vet inget ställe här i stan som kan tänkas ha en PLATTTTTT yta på minst 100x60m? som man kanske isåfall kan hyra sig in på? ... iaf få tillstånd att använda.
MRX_Martin skrev:vad ska du ha den till tro?![]()
Asfaltera tror jag är rätt dyrt... vägen till våran stuga (i ett stugområde) asfalterades om nyligebn, altså bara på den gammla dåliga asfalten. ca 1km, det gick på 300 000 om jag minns rätt, och då är det ASKASS asfallt, som grus ungefär, blir nästan varre i kurvorna än på en grusväg juh, rikgtigt rullgrus, så det är inget att hurr för, men det plattas väll till med tiden... Men riktig asfalt borde vara riktigt dyrt då, specielt om dom ska asfaltera i skogen på ojämn mark!
EDIT: 300 000 kr/km är jag säker på nu. frågade. Men sån asfalt ska du inte ha om du ska ha en stuntplan eller nått, då ska det nog va riktig asfalt, fördendär blir nog aldrig riktigt bra, specielt inte om det bara är en plätt, och inte en trafikerad väg...
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |