Köpa mc från tyskland

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Som sagt gratuelerar du är den första som nånsin kommigt på den iden altså finns det iiiiinget om det på ett mc forum..

Btw finns fyra rutor att söka i på sidan du hade framför dig när du skrev tråden..

Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
2775414 HAde tänkt köpa en cagiva mito från tyskland.
måste man regga om den lr. finns det andra grejer man måste fixa också?
VAd kostar det:confused:
Är det värt det? Jag hade (har) satsat på en hoj från Sverige, mindre problem för en i slutändan oftast inte såå mycket dyrare hoj. :tummenupp

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2775654 Som sagt gratuelerar du är den första som nånsin kommigt på den iden altså finns det iiiiinget om det på ett mc forum..

Btw finns fyra rutor att söka i på sidan du hade framför dig när du skrev tråden..
4.:va jag ser bara 2?

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Är det värt det? Jag hade (har) satsat på en hoj från Sverige, mindre problem för en i slutändan oftast inte såå mycket dyrare hoj. :tummenupp

Nej inte så mycket dyrare i Sverige, jag tjänade bara 12.500kr på att köpa i Tyskland:rolleyes:

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
ska du sälja den rätt så snart igen så tjänar du nog en hacka iaf!

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
TjöPp DäN DirEkCt FrÅnnN FabRiCen Så kansChe Du Får Tyup bah En 996a fett :yåparRRRrrtY !!!!!!!!!!111111oneoneone

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
2776157 Nej inte så mycket dyrare i Sverige, jag tjänade bara 12.500kr på att köpa i Tyskland:rolleyes:
Fifan asså, jag VISSTE att du skulle komma där och kaxa dig. :7peta

Ne men seriöst, klart att man kan tjäna ordentligt på det, men det krävs ju lite. Först och främst resan dit, sen ska man hitta något man gillar (inte som när man handlar hemmaomkring att man kan vänta och vänta och vänta... :hihi). Sen kanske man behöver strypa om den med tanke på 80-begränsningen eller vad det är i Tyskland, och slutligen ska den reggas i Sverige. Räknar man stenhårt på alla omkostnder förvinner ju en hel del av vinsten, särskilt om man inte planerar ordentligt (åker dit för en enda hoj etc).

Puh, det var jobbigt. Men så resonerar iaf jag (och pappa min som inte känner för att åka till Tyskland sådär :hihi).

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
2776894 Fifan asså, jag VISSTE att du skulle komma där och kaxa dig. :7peta

Ne men seriöst, klart att man kan tjäna ordentligt på det, men det krävs ju lite. Först och främst resan dit, sen ska man hitta något man gillar (inte som när man handlar hemmaomkring att man kan vänta och vänta och vänta... :hihi). Sen kanske man behöver strypa om den med tanke på 80-begränsningen eller vad det är i Tyskland, och slutligen ska den reggas i Sverige. Räknar man stenhårt på alla omkostnder förvinner ju en hel del av vinsten, särskilt om man inte planerar ordentligt (åker dit för en enda hoj etc).

Puh, det var jobbigt. Men så resonerar iaf jag (och pappa min som inte känner för att åka till Tyskland sådär :hihi).
Jo jag håller med dig Tewdie faktiskt. Man kan tjäna på det men ofta så blir det inte värt det i slutändan. Samt att du vet inte skicket förns du kommer dit. Så om man bestämmer sig för en också kommer man ner också ser den ut som skit. Vad gör man då? Köper eller åker hem?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
2776927 Jo jag håller med dig Tewdie faktiskt. Man kan tjäna på det men ofta så blir det inte värt det i slutändan. Samt att du vet inte skicket förns du kommer dit. Så om man bestämmer sig för en också kommer man ner också ser den ut som skit. Vad gör man då? Köper eller åker hem?
Man har flera altenativ :fakta

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
2776949 Man har flera altenativ :fakta
Jag vet men det var som en fortsättning av Tewdie. Men tänk om alla du kollat på är i rötet skick. Då har hela resan varit i onödan. Istället kunde du åkt och kollat på den för 10k mer som var i grannstaden så hela resan kostade 50kr istället. Får man verkligen tag på en så kan det löna sig men behöver inte göra det för det.

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
2776960 Jag vet men det var som en fortsättning av Tewdie. Men tänk om alla du kollat på är i rötet skick. Då har hela resan varit i onödan. Istället kunde du åkt och kollat på den för 10k mer som var i grannstaden så hela resan kostade 50kr istället. Får man verkligen tag på en så kan det löna sig men behöver inte göra det för det.
Men då har man mer plats för billig priit :yoparty

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Jag vet men det var som en fortsättning av Tewdie. Men tänk om alla du kollat på är i rötet skick. Då har hela resan varit i onödan. Istället kunde du åkt och kollat på den för 10k mer som var i grannstaden så hela resan kostade 50kr istället. Får man verkligen tag på en så kan det löna sig men behöver inte göra det för det.

En fråga bara.

Är du rädd för Tyskland?:7peta

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...