Köpa Mc Kläder, Vart?

wallden_66

Stjärna
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Tierp
Hoj
Ingen Ännu
Hej! jag har vart på jakt efter ett komplett Mcställ hellst inte skinn. Någon som vet vart man kan hitta billiga eller nån här som kanske säljer? Var på en mc butik igår och om jag köpte allt där + en ny Er6n fick jag 1300kr rabatt! vilket var lite för snålt s¨å jag gick min väg. Vill inte lägga ut allt för mycket men vill heller inte tumma på säkerheten. Vill inte beställa från tyskland heller då jag kanske behöver dessa till helgen.

Tacksam för svar!
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Man får ju tänka på att de inte har så stora marginaler på varken hojjar eller kläder.
Jag fick 20% rabatt på utrustning när jag köpte min er6a ny.
Men sen finns det ju även Service man kan få pruta med också, där har dom ju absolut inga "fasta" priser mot återförsäljare så där finns det utrymme att pruta!

En bra relation med sin mchandlare är väldigt viktigt och betryggande då det gäller serviceärenden osv. Jag har fått otroligt bra bemötande av min och kommer fortsätta handla där om de har det jag vill ha.
 

Insane87

SuperRetard
Gick med
7 Sep 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 625 -03
Jag tycker lelles mc är bra...Trevliga hjälpsamma...tyckte det var bra iaf..och ganska vettiga priser..
 

Absolut_Jonas

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Ort
Stockholm / Hägersten
Hoj
K5
Behöver du dem NU är Lelles ett bra alternativ. Kan du vänta 1-2 veckor är www.mlol.de jävligt bra! Jag köpte därifrån. Fick komplett, allt, totto, för 11000. Skor, skinnställ, handskar, hjälm. Allt i Alpinestars och Shoei. Speciellt om du går in i mlol:s fyndhörna! Där kan du köpa en Arai hjälm för samma pengar som en billigare Agv-hjälm i Sverige. Sen är www.fcmoto.de också bra. Har polare som beställt därifrån.

lite snabbt tyskalexikon
fyndhörna = fundgrube
angebote = erbjudande
enteiler = en-dels skinnställ
kombi = tvådelat skinnställ med dragkedja
handschuhe = handskar
stiefel = stövlar

Säg till om du behöver mer hjälp! :)
 
Last edited:

wallden_66

Stjärna
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Tierp
Hoj
Ingen Ännu
Vet med mig sen tidigare att dom inte har så dåliga marginaler, speciellt på nyare varor. Sen finns det självklart varor som dom måste ha för att sälja men med minus i marg.

Absolut_jonas:

Tack för tipset den sidan skall jag kolla närmare på, hur är det med tull inom EU? när jag köper från usa skriver dom ner värdet. Dock så har jag inte bestämt mig för skinställ eller goretex.. någon som kan räta ut mina tankar?
 

Absolut_Jonas

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Ort
Stockholm / Hägersten
Hoj
K5
Vet med mig sen tidigare att dom inte har så dåliga marginaler, speciellt på nyare varor. Sen finns det självklart varor som dom måste ha för att sälja men med minus i marg.

Absolut_jonas:

Tack för tipset den sidan skall jag kolla närmare på, hur är det med tull inom EU? när jag köper från usa skriver dom ner värdet. Dock så har jag inte bestämt mig för skinställ eller goretex.. någon som kan räta ut mina tankar?


inte inom EU... bara utom EU! betalade inte en spänn vare sig för tull, moms eller frakt! =)
 

wallden_66

Stjärna
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Tierp
Hoj
Ingen Ännu
Låter bra! men även om jag bara kommer köra gata, vilket ställ ska jag välja? allväders eller skinn?
 

Absolut_Jonas

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Ort
Stockholm / Hägersten
Hoj
K5
skinn, skinn, skinn och skinn! :)

Dainese, Berik och Alpinestars är alla bra ställ. Mest fråga om estetik och smak! Själv kör jag Alpinestars och är väldigt nöjd! Men har polare som kör med Dainese och är lika nöjda!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Låter bra! men även om jag bara kommer köra gata, vilket ställ ska jag välja? allväders eller skinn?

Fråga dig snarare hur du ska köra. Ska du åka i alla väder, året runt och pendla, toura eller skall du mest leka med hojen på solvarma helgdagar?!

I första fallet är allväder bra och för det andra är skinn bättre.
 

Absolut_Jonas

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Ort
Stockholm / Hägersten
Hoj
K5
Fråga dig snarare hur du ska köra. Ska du åka i alla väder, året runt och pendla, toura eller skall du mest leka med hojen på solvarma helgdagar?!

I första fallet är allväder bra och för det andra är skinn bättre.

Varför är allväder bättre vid "touring"? Jag vill inte hålla med dig på den punkten!

:mattias
Ett bra skinnställ har bra ventilation och fungerar alldeles ypperligt vid touring! Vet att ett test i Bike konstaterade att ett skinnställ skyddar bättre än textil i de flesta fall.
 

wallden_66

Stjärna
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Tierp
Hoj
Ingen Ännu
Jag skall åka så länge jag kan! Leka, slanga och en o annan tripp till diverse länder och inhemska byar!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Varför är allväder bättre vid "touring"? Jag vill inte hålla med dig på den punkten!

:mattias
Ett bra skinnställ har bra ventilation och fungerar alldeles ypperligt vid touring! Vet att ett test i Bike konstaterade att ett skinnställ skyddar bättre än textil i de flesta fall.


Ja, skinn skyddar bäst. I mitt fall handlar det om en kompromiss beträffande skerhet, komfort och användbarhet. När jag kör hoj till jobbet en regnig novemberdag ser jag fler allvädersställ än skinnställ. Jag tror det finns en anledning till detta.
Jag tror även det finns en anledning till att t.ex budförare i huvudsak använder allväderställ.

Skulle min åkning i huvudsak begränsa sig till nöjeskörning hade jag med all säkerhet valt skinn,,,,

Skinn är säkrare, allväder mångsidigare....
 
Last edited:

Absolut_Jonas

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Ort
Stockholm / Hägersten
Hoj
K5
Ja, skinn skyddar bäst. I mitt fall handlar det om en kompromiss beträffande skerhet, komfort och användbarhet. När jag kör hoj till jobbet en regnig novemberdag ser jag fler allvädersställ än skinnställ. Jag tror det finns en anledning till detta.
Jag tror även det finns en anledning till att t.ex budförare i huvudsak använder allväderställ.

Skulle min åkning i huvudsak begränsa sig till nöjeskörning hade jag med all säkerhet valt skinn,,,,

Skinn är säkrare, allväder mångsidigare....

word! :)
 

Lillö

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Falun
Hoj
ingen för tillfället
Tips köp ett måttsytt ställ de sitter perfekt på din kropp.
Kanske inte de billigaste men du få ett ställ med hög kvalite och de har en hög säkerhet.

www.psiscandinavia.com
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top