köpa minimoto

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Tjenare jag undrar vad för minimoto man ska köpa sig som har bra kvalite samt klarar en förare på 120 kg om det ens finns sådana. Tänkte ha nått att köra lite gocart bana med i vinter när hojsuget blir för stort, samt att jag tycker det är en sjyst prydnadssak =)
 

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
västerås
Hoj
Ingen hoj nu
120kg och få plats på en minimoto så vill jag se bilder!:D
 

Bifogat

  • 070612_minimoto.jpg
    070612_minimoto.jpg
    121 KB · Visningar: 813
  • mini-moto-racing.jpg
    mini-moto-racing.jpg
    24.1 KB · Visningar: 5,849

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Jag väger 107....och är 192 lång...och jag får plats :)

img_5964.jpg
 

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Imp4ct:

Ser att du bor i dom småländska skogarna, se till och ta dig till Kalmars gokart bana 11-12 Sep. Då kör vi Riksmästerskap och Nordiska Mästerskapet i minimoto & Honda 100. Har du inte sett det live nån gång så tycker jag att du ska passa på. Våra maskiner är inte direkt som dom man kan köpa för ett par tusenlappar.
I år kör dom flesta med 50cc motorer där vi har allt mellan 15-18Hk på bakhjulen, ganska kul med vår korta hjulbas :)
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Imp4ct:

Ser att du bor i dom småländska skogarna, se till och ta dig till Kalmars gokart bana 11-12 Sep. Då kör vi Riksmästerskap och Nordiska Mästerskapet i minimoto & Honda 100. Har du inte sett det live nån gång så tycker jag att du ska passa på. Våra maskiner är inte direkt som dom man kan köpa för ett par tusenlappar.
I år kör dom flesta med 50cc motorer där vi har allt mellan 15-18Hk på bakhjulen, ganska kul med vår korta hjulbas :)


Det låter fan inte fel :) får åka och kolla, vad kostar en sådan maskin ? låter galet med 15 hk i en sådan :).
 

RogerP

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
DM minimoto
Pröva Minimoto.se där finns det köp & sälj.
På denna sajt så finns det mycket bra info samt bra hjälp om man undrar något.

Men kom gärna till tävlingen i Kalmar eller besök någon av banorna där man kör aktivt på tex. Södertälje, Västerås, Borlänge, Kalmar och Malmö.

Mvh
Roger
 

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Var hittar man bra minimotosar till salu då? På Blocket verkar ju mest finnas kinaskit.

Nu får man ju inte göra reklam för andra forum här, så messa mig om du vill veta vad som finns till salu så kan du få adresser till andra forum.

Vad du menar med "bra" minimoto? Om du menar att du inte vill skruva nått så finns det inga :D.
Men dom vi tävlar på så skruvar vi inte för att hålla hojen ihop, utan mer på kopplingen och förgasaren för att få allt till och lira precis som vi vill.

En bra begagnad kostar runt 8-15000:-, riktigt bra begagnad 15-25000:-, ny 25-60000:-

/7an
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad du menar med "bra" minimoto? Om du menar att du inte vill skruva nått så finns det inga :D.
Men dom vi tävlar på så skruvar vi inte för att hålla hojen ihop, utan mer på kopplingen och förgasaren för att få allt till och lira precis som vi vill.

En bra begagnad kostar runt 8-15000:-, riktigt bra begagnad 15-25000:-, ny 25-60000:-

/7an

Tack, med bra menade jag nåt annat än en kinaskit som inte håller för att användas, inte för att min tumme sitter på fel ställe men jag vill ha kvalitet.

Finnns en Phantom och en GP1 till salu på http://portal.minimoto.se/portal/ Är dom nåt att ha? Phantomen hade bara 40cc, är dom kallare på begmarnaden? Verkar som att hojarna är svårsålda, dom ligger ute länge och priserna sänks.
 

Sucka

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM rc8 och en knippe smått
Hallo
Att dessa hojar finns kvar beror förmodligen på att det är just 40cc motor på, nu kör ju de flesta seniorer på 50cc.
Men det finns tävlingsklass för 40 också, och det räcker mycket väl att börja med.Köp du en av dessa , riktigt bra hojar, vill man sedan köra 50cc är det bara att köpa en ny eller beg motor.
Åk till Kalmar och titta kan rekomenderas. Nu ska jag skruva ihop ungarnas hojar inför helgen.

MVH
Peter

Tack, med bra menade jag nåt annat än en kinaskit som inte håller för att användas, inte för att min tumme sitter på fel ställe men jag vill ha kvalitet.

Finnns en Phantom och en GP1 till salu på http://portal.minimoto.se/portal/ Är dom nåt att ha? Phantomen hade bara 40cc, är dom kallare på begmarnaden? Verkar som att hojarna är svårsålda, dom ligger ute länge och priserna sänks.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Tack, med bra menade jag nåt annat än en kinaskit som inte håller för att användas, inte för att min tumme sitter på fel ställe men jag vill ha kvalitet.

Jag var med på gruppköpet när SH köpte 800 minimotos. Jag har många vänner som oxå köpte sin mini samtidigt. Vad jag vet så rullar alla fortfarande idag. Det är inte illa minsann.

Det här var kanske 2004 eller 2005.

Bara liten hint om att kinas grejjer inte är sådär asdåliga. Sen finns det såklart massor av saker som är bättre, men billigt var det minsann.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag var med på gruppköpet när SH köpte 800 minimotos. Jag har många vänner som oxå köpte sin mini samtidigt. Vad jag vet så rullar alla fortfarande idag. Det är inte illa minsann.

.


Står de i vardagsrummet är de säkert hela, har de används har de garanterat gått sönder flertalet ggr:)

Oohhh, de var så dåliga, så dåliga #rrryyyssss#
 

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Anledningen till att dom är kvar vet jag inte för det är bra hojar.
Det är enkelt att bygga om en 40cc till 50cc men kostar några kronor.
Vev, cylle och förgasare.

Men 40cc är en bra början om man inte kört så mycke förut. Enklare och köra än en 50cc.

Det finns några som tävlar med 40cc, men dom flesta gick över till 50cc i år.

Hojta till om ni undrar över nått annat.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Står de i vardagsrummet är de säkert hela, har de används har de garanterat gått sönder flertalet ggr:)

Oohhh, de var så dåliga, så dåliga #rrryyyssss#

Det är ju inte direkt så att jag pendlar med den men jag åker med den några gånger om året. På Lelle hade den det ganska tufft kan jag lova :D
 

Bifogat

  • minimoto.jpg
    minimoto.jpg
    65.7 KB · Visningar: 261

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Åfan! Jag tog för givet att det var lättare köra med 50cc och bättre bottendrag och sökte därför hellre 50cc. Vad gör en 40cc-hoj mer lättkörd? Bara att det är mindre effekt?

Gasar du fel med en bra injusterad 50 så åker du i backen direkt. Speciellt ut ur en sväng.

Det är bättre bottendrag i en 50, men kan ha en spetsigare karraktär. Så när väl effekten kommer, då skjuter det på ordentligt.

Så mitt tips är att börja med en 40cc. Om man sen tycker det är en rolig sport och gillar när det går undan så kan man bygga om till 50.
Missförstå mig inte fel nu, för det går riktigt fort med en bra 40 också.

Mvh
7an
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top