Köpa ny eller begagnad laddningsregulator?

Manin

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Honda CBR600f -98
Hej alla!

Min laddningsregulator verkar ha gått sönder (inte säker men måste börja byta någonting).

Jag kan få tag på en begagnad orginal för ca 800kr eller en ny 3eparts tillverkad för ca 1100kr. Spelar detta någon roll? Det är byte till en honda och vissa säger att deras orginal är dåliga, vissa säger att det inte spelar någon roll. Och har dessa någon livslängd, eftersom de bara puschar ström borde det väl inte vara så!?

Tack på förhand!

//Martin

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
XJ 900 F -92
Jag hade utan tvekan köpt en ny för 1100 spänn. Det är ju inte så att regulatorn bara "pushar" ström, den ska likrikta och reglera spänningen. Effektfallet i regulatorn kan vara påtagligt !

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hej alla!

Min laddningsregulator verkar ha gått sönder (inte säker men måste börja byta någonting).

Jag kan få tag på en begagnad orginal för ca 800kr eller en ny 3eparts tillverkad för ca 1100kr. Spelar detta någon roll? Det är byte till en honda och vissa säger att deras orginal är dåliga, vissa säger att det inte spelar någon roll. Och har dessa någon livslängd, eftersom de bara puschar ström borde det väl inte vara så!?

Tack på förhand!

//Martin

Kort livslängd på laddregulatorn beror i 90% av fallen på svimmat batteri och inte dålig kvalité..... Jag hade köpt den beggade delen då där vanligen inte lämnas garanti på den nya oavsett....

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det enda jag skulle ha tänkt till på är kylflänsarna, Honda har bitvis en tendens att bygga laddregulatorer som ser ut att vara vattenkylda :gnissla Tex VTR har ju stora problem med att regulatorerna brinner upp.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept