Köpa ny klocka....

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Tänkte det var dags att skaffa en ny klocka....
Har lite funderingar kring köp från websiter utomlands. Finns det någon som har erfarenhet av detta som kan ge mig lite tipps? Eftersom dollarn är så billig nu kan man ju göra riktiga klipp enligt sidorna nedanför...
Tex så kostar ju en Omega seamaster ca 900$ vilket är = 6750kr det är ju skitbilligt! I sverige kostar den ju ca 15000kr....

JewelsWarehouse.com
SmartBargains.com
Diamond.com
Ashford.com

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Ähhh....fjolligt att lägga så mycket på en klocka, lägg stålarna på hojen i stället :tungan

micke blårand

knäskrap
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Aprilia falco
:banana Helt rätt att lägga ner ordentligt med stålar på en klocka, har inga bra tips på sajter däremot på ett snyggt ur. Kolla in Breitlings modell - Seawolf bra mycket snyggare än en Omega och ett riktigt stort klockhuvud, lycka till.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Min digitalklocka i stål är 20 år och bara inne på batteri nummer två. Funkar i alla lägen och kostade 300:- :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Klart man ska ha en fin klocka, fast den behöver inte kosta 12tusen.
Den visar samma tid som en klocka för 300kr.

Jag vill oxå ha ny klocka. Söp bort min(vaknade utan den) och det är få saker jag saknar så mycket som den klockan :( Fäste mig som fan vid den :(

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Man ska ju passa på när dollarn är billig. Klockorna blir ett par tusen billigare när man köper från staterna. Men frågan är om man vågar, man vill ju inte åka på moms mm.

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har redan en submariner, men skulle vilja ha en omega eller breitling.
Ska till malaysia i april, svänger då förbi kaula lumpur. Det sägs ju vara billigt med klockor där. Men just nu när $ är billig kliar det i köp fingrarna. Det är ju rena rean i staterna på klockor..

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Köpte en certina för några år sedan.. fan bästa köpet jag någonsin gjort.. kosta 5500 då...

Bara älskar repfritt glas

Costanza

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Vespa lx125
Helt rätt! köp en Seamaster kronometer...håller för allt, efter tre vurpor är det inga repor i glaset än...

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Så har såg min Citizen ut efter vurpan även fast jag hade handskar... Men F-bolaget pröjsade vad det kosta att laga & provtrycka den så den hänger med än :tummenupp :tummenupp

//Simon

Ps fast undrar vad man ser som repfritt glas? :rolleyes: Ds

Bifogat

• Citizen.jpg
    Citizen.jpg
    80.2 KB · Visningar: 108

RedBlackbird

Utan stödhjul
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CBR1100XX SuperBlackbird (min), Honda VFR800 Vtec (frugans), KTM 450 EXC (min), Suzuki 125 (dottern)
Jag säger bara Oris ...

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag köpte en sån här via eBay för $240 och fick den i tisdags. Kostar $400 i NorthFace butiken här bredvid (är i New York). Är också sugen på en riktigt fet rova men det får vänta tills jag känner mig lite tätare...

http://imagehost.vendio.com/bin/imageserver.x/00000000/davesmall/Luminox3102.jpg

Oris är coola och inte så vanliga som Breitling och Omega. En polare köpte en sån här (tror jag det var) för 14500:- och då hade de räknat med fel armband (läder) så den skulle egentligen kosta 2 lappar till:

http://www.oris.ch/images/watches/xxl/worldtimer/large/690_7513_40_64_MB.jpg

Therudeboy

Guest
Pirro skrev:
Tänkte det var dags att skaffa en ny klocka....
Har lite funderingar kring köp från websiter utomlands. Finns det någon som har erfarenhet av detta som kan ge mig lite tipps? Eftersom dollarn är så billig nu kan man ju göra riktiga klipp enligt sidorna nedanför...
Tex så kostar ju en Omega seamaster ca 900$ vilket är = 6750kr det är ju skitbilligt! I sverige kostar den ju ca 15000kr....

JewelsWarehouse.com
SmartBargains.com
Diamond.com
Ashford.com

Du vet inga svenska adresser, har letat 2 år efter en riktigt fin klocka men hittar ingen jag fastnar för direkt :(

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Äh, jag har inte haft en klocka på säkert tio år. Fasen då är man ju skylldig att passa tider :rolleyes: Fast det är ju klart att som en liten rolig pryl är det väll ok :D

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nicke skrev:
Jag köpte en sån här via eBay för $240 och fick den i tisdags. Kostar $400 i NorthFace butiken här bredvid (är i New York). Är också sugen på en riktigt fet rova men det får vänta tills jag känner mig lite tätare...

http://imagehost.vendio.com/bin/imageserver.x/00000000/davesmall/Luminox3102.jpg

Oris är coola och inte så vanliga som Breitling och Omega. En polare köpte en sån här (tror jag det var) för 14500:- och då hade de räknat med fel armband (läder) så den skulle egentligen kosta 2 lappar till:

http://www.oris.ch/images/watches/xxl/worldtimer/large/690_7513_40_64_MB.jpg

Om du är i new york så kan du ju köpa hem en klocka åt mig.... :D

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...