Köpa ny komplett utrustning, var i Stockholm?

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Körkortet börjar närma sig med stormsteg äntligen så tänkte ta och åka upp till Stockholm över påskhelgen och köpa mig all utrustning jag kommer behöva till sommaren.

Men då jag inte är ifrån stan så skulle jag behöva lite tips om vilken butik man bör besöka? Ser ju gärna att de har ett stort sortiment av både skinnställ & hjälmar. Men även skor, handskar, ryggskydd etc då jag verkligen behöver köpa alltihop. :)

Sökt själv lite på forumet och har väl lyckats få fram att både AVA MC & Mc varuhuset kan vara värt ett besök, likaså Lelles i uppsala. Men tiden är ganska knapp då de flesta butiker bara har öppet några få timmar i helgen så får väl försöka bestämma mig för någon av dem på förhand, är lelles värt omvägen? Kommer åka från småland.

Alla tips uppskattas!

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Ava ligger precis intill E4an, så det kommer du passera på vägen mot stan. Jag skulle ta dom först, eftersom du då kan ta dom på hemvägen ifall du inte hittar nåt på de andra ställena.

Om de har samma utrustningsutbud som innan flytten tycker jag definitivt du ska kika in.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Varför inte ta ett span på blocket också innan?
Finns en hel del till salu upp längs E4, dessutom bättre öppettider! :tungan
Sedan om det inte passa är det bara att åka vidare till affärerna!
Stockholms mcvaruhus finns ju också.
Och RPM i Sundbyberg.

Åså Beviks Linköping...osv.osv......
/e

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Ska du tjacka hel utrustning i butik så se till att du får en bunt prylar gratis, tex kängor och handskar eller nåt!

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag tycker att AVA har ett lite snålt utbud, iaf om man jämför med Lelles. Lelles brukar även ha en del fjolårsmodeller mm till bra priser.

skuggan21

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7-SÅLD! Yamaha R6 - 07 banhoj
Tycker Lelles är värt ett besök. Har köpt komplett utrustning där 2 ggr o fått 15% rabatt. Finns väldigt mycke att klämma, känna o prova där. Har skinnställ från Alpinestars, Arlen Ness, Berik, Dainese, Spidi mm, och hjälmar i alla möjliga märken o modeller. :)

Van Heden

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Hoj
BMW S1000RR, BMW GS
På AVA har du ingen bytesrätt! Helt sjuk. Dessutom så tycker jag deras nya fina butik innehåller hälften av vad gammla gjorde. Lelle´s i uppsala är riktigt bra, du får byta, bra pris, vänligt bemötande och betydligt mer att välja på. väl värt resan. Bor nästan granne med AVA men åker ändå till uppsala. Men vem vet AVA kanske är rätt för dig.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
trots att jag både köpt hoj o utrustning på AVA och varit nöjd tills senast, så rekommenderar jag dig stark att åka till Lelles. mitt senaste besök på ava blev troligen mitt sista... ingen respons alls där. var ungefär som att ingen jobbade där.

Dvs, vill du ha bra service åker du inte till AVA, utan antingen till lelles, eller den där lilla butiken vid lindhagensplan (nån annan kanske kan fylla i namnet, kommer inte ihåg. grymt trevlig personal)

edit: nu låter det ungefär som om jag enbart varit där en enstaka gång på AVA men så är inte fallet. fram tills dess att hoj o allt var inhandlat blev man behandlad som en kung. men efter det så instämmer jag med övrigas kritik mot ava. har varit där xx antal ggr efter hojköpet och upplevt det som att ingen verkar jobba där. dvs noll bemötande.

Last edited:

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Varför inte ta ett span på blocket också innan?
Finns en hel del till salu upp längs E4, dessutom bättre öppettider! :tungan
Sedan om det inte passa är det bara att åka vidare till affärerna!
Stockholms mcvaruhus finns ju också.
Och RPM i Sundbyberg.

Åså Beviks Linköping...osv.osv......
/e

Anledningen till att jag skippar blocket är helt enkelt att jag inte vet vilken storlek som passar mig när det kommer till skinnställ etc, känns lite knepigt att åka hem till folk och testa och så är stället en dm för kort :)

Stort tack för att ni tog er tid att svara iaf, det får bli Lelles! :tummenupp

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Anledningen till att jag skippar blocket är helt enkelt att jag inte vet vilken storlek som passar mig när det kommer till skinnställ etc, känns lite knepigt att åka hem till folk och testa och så är stället en dm för kort :)

om du ändå kommer från rätt håll tycker jag att du kan svänga av till fridhemsplan o spana in mcboden först, sen åka till lelles och i värsta fall eventuellt svänga av igen på vägen hem mot mcboden om nu inte lelle har det du söker (förutsatt att mcboden har det du vill ha :D)

Lycka till iaf.

DR650

Ny medlem
Gick med
29 May 2010
Hoj
DR650 1990
om du ändå kommer från rätt håll tycker jag att du kan svänga av till fridhemsplan o spana in mcboden först, sen åka till lelles och i värsta fall eventuellt svänga av igen på vägen hem mot mcboden om nu inte lelle har det du söker (förutsatt att mcboden har det du vill ha :D)

Lycka till iaf.

Håller med. Mc Boden har grymt bra service!
Bytte precis ett par Knox handskar som hade gått upp i sömmen. Inget tjafs, inga problem, nya handskar dagen efter:krama
Servicen är på topp dessutom!

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

Bra val.
Som lök på laxen får du dessutom proffshjälp att välja storlek etc.
En vetenskap i sig innan man lärt sig.
/e

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
CB1000R
Vad du än gör så åk till Lelles MC i uppsala, den timman det tar och åka dit och dom extra 100 kr i soppa sparar du !

Var där själv och köpte komplett utrustning, hjälm handskar ryggplatta 2delat skinställ samt boots, allt i Alpinestars, mot fullt pris på alla dessa delar fick jag ett totalt avdrag på nästan 6000 kronor i rabatt ! försök o få det på AVA, de skulle jag vilja se !

Om du nu åker till Lelles, se till att få hjälp av Kalle, han är helt vansinnigt jävla duktig när det gäller utrustning, dessutom är han en jävel att ge dig rabatt ! :D

Var med tjeje ndär för 3 veckor sedan, hon fick ett total pris på 11900 kronor, då kostade bara hennes skinställ 12.000 kronor hos leverantör (garage24) och i dom 11900 fick hon även en X-lite hjälm, alpinestar SP-2 handskar samt sjysta a-star boots + dainese ryggskyddet. Det är ingen tvekan, jag åkte till Lelles enbart för att köpa nya handskar (ville ha vita) !

Last edited:

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Glömde bort tråden över helgen men det blev Lelles tillslut.
Om någon annan går i liknande tankar inför sommaren så var det helt klart värt att åka de extra milen.
Fanns ett enormt utbud av kläder, grym service och duktigt personal.
Fick ett riktigt bra pris med. :)

Lelles får :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp/5

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...