Köpa R1,gixxer1000 mfl. Är det värt pengarna??

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
vill du slippa högt försäkring o samtidigt äga en super fin R1 som håller sin pris?

titta på den själv........ps. även om du inte köper min så kan jag lungt säga att du inte ångrar dig av att köpa en R1.

http://www.blocket.se/vi/10604747.htm?ca=15_s



50 papp för en 98a?????

Jaja lycka till jag fick 35 för min och med höjda försäkringspremie så blir dom inte lättare att bli av med.

Din är i o f s finare men 50 tusen får man ju en gsxr 1000 01-02 för utan problem.

Lycka till :tummenupp
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
50 papp för en 98a?????

Jaja lycka till jag fick 35 för min och med höjda försäkringspremie så blir dom inte lättare att bli av med.

Din är i o f s finare men 50 tusen får man ju en gsxr 1000 01-02 för utan problem.

Lycka till :tummenupp

50 för en GSXR1000 i bra skick nja....
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
det du ALLTID kan göra innan du springer iväg och köper en sporthoj är ju att PROVKÖRA en sporthoj. då har DU fått en känsla för en sån hoj.

alla härinne säger ju självklart att det är det bästa som finns. heter sporthoj.com...


Tjena!

Står i valet o kvalet om ja ska köpa mej en sporthoj typ R1, Gixxer 1000 mfl. Är det värt pengarna me tanke på va man får pröjsa i försäkringspremie?? Ni som äger dessa hojar eller har ägt och vet hur det är att köra osv.. Väger känslan m.m upp det höga priset man får lägga ut i försäkring på dom??

Ja e som sagt jäkligt sugen på en men ja vet inte.. Ge mej lite anledningar att köpa en! =)

Mvh Andreas
 

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Kumla
Hoj
Såld
Kolla upp försäkringen på salus ansvar. Jag hade en R6 -99a förra sommaren, fick ge 15k helår / halvförs på trygg hansa. Köpte mig en gixxer 1000 k3a för 2 helger sen, ringde till trygg hansa och de ville ha 18.000 halv / helår.
Sen provade jag ringa till salus ansvar, 9.900kr halv / helår för k3an. Så köp en litershoj och få billigare försäkring :D
Själv får jag betala 4600 halv/helår och 9640 hel/helår för K6:an som står på Carlbarks och väntar på att bli hämtad så jag tycker nog att det är värt pengarna...
Betalar lika mycket för en GSXR1000 -06 som för min gamla ZX-9R -00, lite skumt tycker jag men när det är så är det bara att handla... :)
 

gullepojken

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Yamaha R1 -01
Låter ju fint de här. Jo som sagt, ja förstår att de måste va en skön känsla att köra litershojarna. Hur eller hur så blir de nog o köpa en till våren nu.. Ska baa skrapa ihop lite cash till först. Har tänkt handla hoj för 60-70000:-

Vad ska man satsa på tycker ni för dom pengarna? Yamaha, Honda, Suzuki eller kanske Kawa? Vilken eller vilka är prisvärdast? Driftsäkraste?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Låter ju fint de här. Jo som sagt, ja förstår att de måste va en skön känsla att köra litershojarna. Hur eller hur så blir de nog o köpa en till våren nu.. Ska baa skrapa ihop lite cash till först. Har tänkt handla hoj för 60-70000:-

Vad ska man satsa på tycker ni för dom pengarna? Yamaha, Honda, Suzuki eller kanske Kawa? Vilken eller vilka är prisvärdast? Driftsäkraste?


Köp den som har snabbaste hastighetsmätaren:rolleyes:
 

Nicotin

Guest
Själv får jag betala 4600 halv/helår och 9640 hel/helår för K6:an som står på Carlbarks och väntar på att bli hämtad så jag tycker nog att det är värt pengarna...
Betalar lika mycket för en GSXR1000 -06 som för min gamla ZX-9R -00, lite skumt tycker jag men när det är så är det bara att handla... :)


Håller med.. köpte en gixxer 1000 -05 och fick bättre försäkringskostnad än min gamla cbr 929 -00 !:confused:

Och bättre än min gamla zx9r -98..

Skitskumt men faan va literhojarna går alltså...
Känslan är obeskrivlig oavsett om du köper R1 zx10r gixxer osv...


Köp så slipper du fundera..
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Tjena!

Står i valet o kvalet om ja ska köpa mej en sporthoj typ R1, Gixxer 1000 mfl. Är det värt pengarna me tanke på va man får pröjsa i försäkringspremie?? Ni som äger dessa hojar eller har ägt och vet hur det är att köra osv.. Väger känslan m.m upp det höga priset man får lägga ut i försäkring på dom??

Ja e som sagt jäkligt sugen på en men ja vet inte.. Ge mej lite anledningar att köpa en! =)

Mvh Andreas


Köp turbo det är värt pengarna:tummenupp
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Köpte denna gsxr 1000-02 i höstas på auktion i Tyskland. Kostade mig 42000 kr reggad och klar hemma i Sverige!
 

Bifogat

  • Kopia av Streetfighter-Före 002.jpg
    Kopia av Streetfighter-Före 002.jpg
    127.2 KB · Visningar: 51

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Köp en tidig GSXR1000 med racekåpor och halvförsäkra, klart prisvärt då.
Se upp med R1 98-99 då många barnsjukdummar fanns som: dåliga kolvringar/skrapringar (dricker olja) och kopplingkorg (98) + lite andra småsaker.

Om du ska skriva trovärdigt kan du ju åtminstone göra rätt för dig och skilja på skrapringar som sitter i framgaffeln och kolvringar som sitter på kolvarna :va
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Köp en motard istället, MYCKET billigare att äga och lekfaktorn är total. Har du väl lärt dig att kunna ligga o svänga på bakhjulet på en kurvig väg så är du såld :D

Lite vikt och bra med vrid är roligare än hög vikt och massa effekt, tro mig. Har gått från KTM 660 till ZX-12R (som förövrigt är till salu), så jag vet vad jag pratar om.... Har haft 954:a, R1:a, GSX-R 750 osv också, motarden är roligast av dem allihop.

En streetfightad och nerdrevad 1000cc sporthoj kan iofs också vara ett kul alternativ, svårare att svänga med på slangen dock.
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Varför inte gå SMC:s sporthojskurs och få runt halva priset på helförsäkring hos Folksam? Jag begärde pris på en R1 -04; 34000 hel/hel utan kurs, 13700 med kurs (iofs helårsförsäkring)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top