Köpa Scooter!

_RaLLaN_

Guest
Ska sälja hojen å köpa en scooter nu till sommaren! Vilken är bäst snyggast å tuffast? Skicka gärna bilder å skit! Tack å hej!:tuttar

_RaLLaN_

Guest
jo.. men jag undra bara varför...men men det är ju han som kör sen såg ju hans KTM riktigt fin ut...

Jo den e fin håller på å bygga om till motard nu med, men sen e ju inte den något transportmedel direkt. vill kunna åka 2 på den till stranden med mera. Ktm e ju mer en leksak. vill ha kvar den å leka med men endå vill jag sälja å köpa en scooter eller liknande, men skit samma. Någon som har tips på 125cc scooter man får köra med a1? :gnissla

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Jo den e fin håller på å bygga om till motard nu med, men sen e ju inte den något transportmedel direkt. vill kunna åka 2 på den till stranden med mera. Ktm e ju mer en leksak. vill ha kvar den å leka med men endå vill jag sälja å köpa en scooter eller liknande, men skit samma. Någon som har tips på 125cc scooter man får köra med a1? :gnissla

Ett tips är ju att söka på blocket? Annars finns ju exempelvis Aerox? Det är den enda scooter 125 ja har kört.. Den går väl helt okej.. :)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610

aprilia sr 125, kitta med malossi 172cc så har du en bakhjulsmaskin =)

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03

Du får ändå inte skjussa med A1 men va fan kan man väll åka 2 på ktm roligare då tillochmed kan man köra lite på stranden:yoparty

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Yz250
Köp en sån där ful jävel me kompressor... Peugeot glömt modellen...

_RaLLaN_

Guest
Ni verkar tycka jag är dum i huvet.. Men det är jag kanske. Får la se hur jag gör.. Tack endå!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Min polare ringde till polisen och frågade om det där och polisen sa att man fick skjutsa om man hade A1 och var UNDER 18 år :confused: :va

Då borde de nog kolla upp reglerna litta. Man får INTE skjutsa på en a1 reggad hoj om man är UNDER 18. Jävligt dum regel kan tyckas emd tanke på att man får skjutsa på många moppar. Fast det finns säkert en vettig anledning till varför man inte får, typ att man räknas som oerfaren eller nått.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Då borde de nog kolla upp reglerna litta. Man får INTE skjutsa på en a1 reggad hoj om man är UNDER 18. Jävligt dum regel kan tyckas emd tanke på att man får skjutsa på många moppar. Fast det finns säkert en vettig anledning till varför man inte får, typ att man räknas som oerfaren eller nått.

jo för att det går mycket fortare än en "laglig" moped, mopeder gör bara (ska göra) 45 och därför får man skjussa när man är 15 medans en 125cc gör 120 lagligt.... Aaa ni fattar...

Ni verkar tycka jag är dum i huvet.. Men det är jag kanske. Får la se hur jag gör.. Tack endå!

Jaaoooo men det är ditt val är du trött på KTM och vill köra scooter så go for it

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Det är inte det som är det dumma. Det som är så idiotiskt är att du får skjutsa när du tar körkortet men inte när du tagit det. Man kan alltså lära sig att köra cykeln med en passagerare bak men sedan får man absolut inte köra någon. Det är så fruktansvärt dumt. :mad:

colingenistan

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
honda nsr
ja har hört ett ryckte att åldersgränsen för att få ta A1 körkort ska höjas till 18 år nu i sommar samma sak gäller moppe.. i så fall skulle man vara 16år för att köra EU moppe, vanlig 30 moppe skulle skrotas, och man skulle vara 18 för lätt mc.. (det vore ju kul) vem i helvete vill köra en 125:a när man e 18 å kan köra bil?? detta meddelandet skriver jag den 2:a april så d e inget skämt.. någon som vet om det ligger nån sanning i detta ryktet??

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska