Köpa sp1

micke blårand

knäskrap
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Aprilia falco
Hallå där ute, vad bör man tänka på vid köp av sp1? Några fel som är vanliga eller så. Tacksam för all hjälp.:confused:

Gick med
3 Dec 2003
Hoj
snart så
Samma sits här, inte jag som haft men vänner och enligt dem drar den mer än radfyrorna vid samma körstil.

jag vet inte vem som dragit igång det ryktet men säkert nån som inte haft en själv, väldigt många på SH som är experter bara för dom har läst lite trådar..... har kört sp1 i 4 år och den drar liiiite mer än en radfyra men vem köper hoj pga bränsleförbrukningen? jag skiter fullständigt i det i alla fall.

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
jag vet inte vem som dragit igång det ryktet men säkert nån som inte haft en själv, väldigt många på SH som är experter bara för dom har läst lite trådar..... har kört sp1 i 4 år och den drar liiiite mer än en radfyra men vem köper hoj pga bränsleförbrukningen? jag skiter fullständigt i det i alla fall.

Vad mina vänner säger till mig är inte rykten. Jag skriver dock klart och tydligt att det inte är jag som har haft modellen utan vänner. Huruvida det gör mig till en expert som läst lite trådar på sporthoj får stå för dig.
Lite roligt att du först lite nonchalant dementerar det jag skriver för att sedan i nästa mening bekräfta att den drar mer.
Att inte du bryr dig om förbrukningen ändrar inte det jag skrev, SP1 är törstigare än radfyrorna enligt mina vänner och du bekräftar det...

Peace...?

Gick med
3 Dec 2003
Hoj
snart så
Vad mina vänner säger till mig är inte rykten. Jag skriver dock klart och tydligt att det inte är jag som har haft modellen utan vänner. Huruvida det gör mig till en expert som läst lite trådar på sporthoj får stå för dig.
Lite roligt att du först lite nonchalant dementerar det jag skriver för att sedan i nästa mening bekräfta att den drar mer.
Att inte du bryr dig om förbrukningen ändrar inte det jag skrev, SP1 är törstigare än radfyrorna enligt mina vänner och du bekräftar det...

Peace...?

Nu var det inte dig jag menade utan folk överlag, finns väldigt mycket rykten om olika hojjar och man blir bara lite trött när man ser folk som inte ens har haft en viss modell men ändå mer eller mindre dissar den med saker man läst, där sp1an drar mer bensin är om du snurrar i stan annars tycker jag det kvittar när man är på landsvägen o kör.

tror inte det

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
annars har jag HÖRT att ER5:an är bensinsnål hur rolig den nu kan vara att köra men den är bensinsnål TJÖP:tummenupp

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Soffexperterna är igång. Köp en SP1 och kolla för dig själv vilken sjukt rolig hoj det är

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Soffexperterna är igång. Köp en SP1 och kolla för dig själv vilken sjukt rolig hoj det är

Kan inte mer än hålla med Vbg_snake, köp en Spetta å testa den och känn efter själv...

Enligt mig själv så är det den snyggaste hoj som någonsin har gjort, ljudet är helt underbart, kanske inte är den bästa hojen för långa åkturer, men vem bryr sig, när man är stolt ägare av en Honda VTR1000 Sp1 Rc51.... :D

Det va nån som sa tidigare att jag lät som en Ducati ägare när jag prata om min Spetta, men va fan, den är ju helt underbar..... :tummenupp :yoparty

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996

Vi summerar soffexperterna:

BeBe: Kolla allt snack i SP1-tråden

Softishman: Kolla servicehistorik! Annars inga vanliga fel! KÖP!!!!!

ilstallione: Hr hört att de ska vara väldigt törstiga, någon som kan verifiera kanske?

Jösse: 1 liter / mil är inget konstigt.

Skulle vilja säga att det är rätt hyggliga svar om vi tänker på vad trådskaparen frågar.

"Hallå där ute, vad bör man tänka på vid köp av sp1? Några fel som är vanliga eller så. Tacksam för all hjälp."

Där svarar du

Köp en SP1 och kolla för dig själv vilken sjukt rolig hoj det är

Vem är soffexpert...? :huvet

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Vi summerar soffexperterna:

BeBe: Kolla allt snack i SP1-tråden

Softishman: Kolla servicehistorik! Annars inga vanliga fel! KÖP!!!!!

ilstallione: Hr hört att de ska vara väldigt törstiga, någon som kan verifiera kanske?

Jösse: 1 liter / mil är inget konstigt.

Skulle vilja säga att det är rätt hyggliga svar om vi tänker på vad trådskaparen frågar.

"Hallå där ute, vad bör man tänka på vid köp av sp1? Några fel som är vanliga eller så. Tacksam för all hjälp."

Där svarar du

Köp en SP1 och kolla för dig själv vilken sjukt rolig hoj det är

Vem är soffexpert...? :huvet

Jag säger som det är, oavsett vad nån här skriver så testa själv. Vem bryr sig om hojen dricker mycket? Jag kör själv en SP1 och tycker den är gudomlig. Jag skiter väl i vad andra tycker om hojen. Låna en och bilda dig en egen uppfattning, eller läs de andra 500 trådarna om SP1an. Sånna här trådar irriterar bara.

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
Jag ser att du har haft en 904cc twinn tidigare, så du vet vad det handlar om.

SP-1:an har väl inga kända fel vad jag vet.
Utan Powercomander kan den vara lite ryckig vid gaspådrag, men med en PC och ett slip-on system, så går den som en dröm. Bakstötdämparen är enligt mig lite stum och stutsig original. Samtidigt att gaffeln kan kännas lite mjuk. Annars är det en underbar hoj :) Jag har haft min 2:a i snart fem år och jag är lika glad varje gång jag startar upp den för att åka en tur.

Det bästa är som vanligt att provköra. Lycka till med SP köpet :tummenupp

PS. är man bekymrad över bränsleförbrukningen, så ska man kanske fundera på schack istället för mc åkning :tungan

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...