Nja, du missade Dalmatiner som är en tjuv/flinare av rang..
må så vara, aldrig haft chansen att lära känna en sådan
Nja, du missade Dalmatiner som är en tjuv/flinare av rang..
Jag vet inte om jag tycker att en Amstaff eller liknande är en jättebra förstahund.
Visst finns det dom som har koll på dom och då kan det tydligen vara riktigt trevliga hundar. Personligen har jag aldrig stött på något sådant exemplar.
Dock är det hundar som kräver att man som ägare gör rätt och det gör man inte när man är helt oerfaren, nybilven hundägare till sin första hund.
Så jag skulle nog säga att det är ett ganska dumt val.
Ap ap ap nu var det en speciell hund man efterfrågade
Han är väl speciell
Sjukt att det finns personer här som inte ens rastar sina hundar på 10 timmar för de "jobbar". Köper man hunden köper man ansvaret. Går du själv utan toabesök 10 timmar? Nej fy fan.
En hund ska ut MINST var 5:e timme som vuxen och då ska den max vara själv i 5 timmar på en dag totalt. Kan man inte göra detta får man se utanför sin egna bubbla och köpa fiskar.
Hur en hund blir som vuxen vilar helt och hållet på ägaren.
haha nej någon snö kommer han inte få uppleva. Sen är det inte så att jag drar och köper en om en kvart när ni gett mig några förslag..
Lite tråkigt att ni aldrig ska kunna ge någon lite hjälp.
Tycker inte direkt om dom små hundarna. Allmänt aggressiva är intrycket jag fått av den rasen.
Får jag fråga vart har du fått intrycket av att en staffe är aggressiv?
Får jag fråga vart har du fått intrycket av att en staffe är aggressiv?
Har jag sagt det?
GAHAHAHAHAHA!
Inlägg nr 7 och sen svara du med inlägg nr 8.
Ge upp. Jag är inte ute efter någon kamphund så du behöver inte hålla på
Ingen som har något vettigt att komma med? någon hund som inte ser allmänt mesig ut? Kom igen..
Vill du ha en hund eller försöker du bara bli någon?
Beror helt på hunden ifall den behöver rastas varannan timme, var 5e timme eller en gång om dan.
Jag kan vara utan kissepaus i mer än 10 timmar o utan bajjepaus i flera dagar, men de kanske inte du kan, för vi är olika vi med.
Men man ska aldrig låta en valp eller ung hund vara utan rastning o sällskap länge, de e sånt man får märka efter ett par år vilka behov den har.
Nej absolut inte, hunden behöver stimulering. Inte sitta inne hela dagarna i ägarens tro att den gillar att ligga och glo hela jävla dagarna, då köper man en katt!
Jag undrar lite hur du/om du ens aktiverar din hund, den enda(?) promenaden om dagen han får gå ut? 20minuter promenad och sen är det hem?
Vissa ska helt enkelt inte få ha en hund. Någon borde anmäla dig för djurplågeri för det finns tack och lov lagar om hur ofta man måste gå ut med sin hund. Och även i lagen är det för sällan men bra mycket oftare än när du är ute med din stackars hund.
Med tanke på att min hund jobbar 12 timmar om natten, är på träning ett antal ggr per vecka utöver sina dagliga promenader o lekstunder så klarar han sig nog rätt bra.
Han är jätteglad när han får vara på lantstället o springa ut o in bäst han vill men han är alltid lika glad över att få komma in som han är glad över att få komma ut.
Önskar såklart man hade en rejäl hundgård med direkt anslutning till hemmet via en gång så han själv kunde välja på ute o inne men så är inte fallet och jag tänker inte kliva upp efter 5 timmars sömn efter att både hunden och jag jobbat i 12 timmar för att gå ut o ge han en kiss han inte behöver.
Nu låter ju scenariot annorlunda än det du sa i början. Hur som helst med jobbar hoppas jag du menar att du är nattvakt eller liknande så hunden få gå ronderna med dig och inte vakta din lägenhet när du sover eller liknande.
Du skrev dock att du jobbar 10+ timmar på datorn om dagen och hunden då får ligga o glo... hur orkar du vara igång 22 timmar per dygn?
Normalt med hundar så får man ju nästan skynda sig upp o ut på morgonpromenad direkt för hunden står o skriker efter att få kissa, men så är inte fallet med min hund vilket jag bara ville lyfta fram att de är alla olika.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|