Köpa speciell Hund.

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Ha ha inte min Freja heller. Hon går och lägger sig klockan 22 varje kväll och sover in i det sista varje morgon. Vardagar till 8 och helger ibland till 12, 13 om husse är bakfull.
Jäkla tröttmössa jag har till jycke. Hon vägrar gå morgonpromenad, hon kissar på vägen till bilen sen ska hon åka till jobbet och sova vidare. Sen vaktar hon dörrar fram till lunch och får promenera 40min. Sen ska jobbas vidare till 17 med vakt av dörrar.
Sen på kvällen händer det olika saker promenad, motion, leka softa mm. Tills klockan 22 ingen då hon går upp och lägger sig och det hela börjar om igen.

Hahaha.. Känner igen det där. Försök att få min staffe tik upp ur sängen innan klockan 10.00 en söndag, Mission Impossible!

:D

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Jack Russell, stor hund i liten förpackning :yoparty + att du kan ta med den på hojturen !. Eller varför inte en Parson Russell, ett par storlekar större.

010.jpg

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
Hahaha.. Känner igen det där. Försök att få min staffe tik upp ur sängen innan klockan 10.00 en söndag, Mission Impossible!

:D

känner igen det där..min amstaff/staffe tik tycker jag är pucko som ska gå upp innan 9..:D

Jack Russell, stor hund i liten förpackning :yoparty + att du kan ta med den på hojturen !. Eller varför inte en Parson Russell, ett par storlekar större.

vad som helst men inte jack russel ska man skaffa..:skrämd
skämtosido, MYCkET hund förpackad i en för liten klädsel...:Bugar

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
vad som helst men inte jack russel ska man skaffa..:skrämd
skämtosido, MYCkET hund förpackad i en för liten klädsel...:Bugar

Kan bara hålla med. 9 av 10 Jacks som man möter är totalt understimulerade och bara skäller och bråkar. Det är ägare som inte vet vad de köper för hund utan går efter vad de sett på Frasier eller liknande tv-serier.

Men är man ute efter typ en Jack men inte är beredd på allt vad en sådan aktiv terrier har i paketet så är Dansk Svensk Gårdshund ett bra alternativ.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag tycker Dalmatiner är fina hundar, och den enda sådan jag träffat hade det bästa psyket jag sett på en hund. Om jag ska ha en hund någon gång blir det nog en sån.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tycker Dalmatiner är fina hundar, och den enda sådan jag träffat hade det bästa psyket jag sett på en hund. Om jag ska ha en hund någon gång blir det nog en sån.

Haha. Mina grannar i Frankrike hade en sån som hette Hipsie. Vi kallade den Hispie. En dag sprang den över häcken och nackade en annan grannes pudel.
Vad jag hört så ska de inte ha vidare stabilt psyke de där dalmatinerna?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Haha. Mina grannar i Frankrike hade en sån som hette Hipsie. Vi kallade den Hispie. En dag sprang den över häcken och nackade en annan grannes pudel.
Vad jag hört så ska de inte ha vidare stabilt psyke de där dalmatinerna?
Lurigt psyke.
Fäller otroliga mängder.
Blir ofta döva.

varför skall man skaffa en zigenarjycke?

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag ska nångång i livet ha en liten dvärgpincherhanne i de klassiska svartbruna färgerna som ska heta Adolf och bara lyssna på tyska kommandon. Så fort man sätter ner honom på marken så ska han genast rusa till närmaste byxben och bita sig fast och morra hysteriskt.

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
Kan bara hålla med. 9 av 10 Jacks som man möter är totalt understimulerade och bara skäller och bråkar. Det är ägare som inte vet vad de köper för hund utan går efter vad de sett på Frasier eller liknande tv-serier.

Men är man ute efter typ en Jack men inte är beredd på allt vad en sådan aktiv terrier har i paketet så är Dansk Svensk Gårdshund ett bra alternativ.

:fakta:tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...