Köpa ställ, erfarenheter av ställen via SMC?

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Har precis skaffat mig en motorcykel och har tänkt ta körkort till sommaren. Nu behöver jag något att åka i.
Har inte lagt mer än 21000 på hojen så jag behöver inga raceställ för lika mycket pengar till.
Hittade lite på forumet om C.A.F.D-paket man kan köpa med rabatt från SMC. http://cafd.se/smc/
Hur är dessa ställ egentligen? Funderar nästan på att köpa paketet med både funktionskläder och läderkläder.
Kan man testa dessa eller vågar man ta sina mått och beställa ändå?
Är det en bättre idé att köpa något från en tysk webshop, eller något av de billiga skinnställ man hittar på t.ex blocket.se?

Tar gärna emot lite tips och kommentarer.
:tummenupp

Bonnie850

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Triumph 1965
Har precis skaffat mig en motorcykel och har tänkt ta körkort till sommaren. Nu behöver jag något att åka i.
Har inte lagt mer än 21000 på hojen så jag behöver inga raceställ för lika mycket pengar till.
Hittade lite på forumet om C.A.F.D-paket man kan köpa med rabatt från SMC. http://cafd.se/smc/
Hur är dessa ställ egentligen? Funderar nästan på att köpa paketet med både funktionskläder och läderkläder.
Är det en bättre idé att köpa något från en tysk webshop, eller något av de billiga skinnställ man hittar på t.ex blocket.se?

Jag tycker att du bör välja skinnkläder, det är när man är färsk som hojåkare man behöver maximalt skydd, det är tyvärr inte frågan OM du går omkull, utan NÄR det händer.
Det behöver inte bli en högfartsvurpa utan det brukar handla om en framhjulslåsning med mindre skador ett par gånger. Att kliva i ett beggat ställ kan vara vanskligt, hur klarar det en klotning?.
Nej, lägg hellre ett par kronor extra på skydd, hjälmen anser jag vara viktigast, helst en i glasfiber. Är du osäker på vilken mc det blir väljer du neutrala färger som går till det mesta.

Jag säljer dessa skinnställ (tre färgsättningar som ligger vettigt i pris.
Plus en massa annat i personlig säkerhet kolla in www.event-mc.se

PM:a för mer info

Bifogat

• 5710_12.jpg
    5710_12.jpg
    11.4 KB · Visningar: 30
  • 5710_02.jpg
    5710_02.jpg
    16.8 KB · Visningar: 25
  • 5710_13.jpg
    5710_13.jpg
    11.5 KB · Visningar: 37

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen

Vad har du för storlek? Jag har ett sprillans nytt mycket prisvärt och bra ställ till salu. Prexport Shadow svart/gratt med skydd och knäpuckar.

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Ja, beg vore ju en möjlighet också!
Något man ska passa sig för?
Hur illa är det om personen som haft stället klotat?
Lugnt så länge det inte är mycket slitet?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy