Köpa tunn skinnhandske

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag köpte Halvarsson Apex handsken för 2 månader sedan och den har varit kalas. Dock så lider jag av lite allergier:( och nu så har jag fått utslag på knogarna :huvet Så nu tänkte jag köpa ett par nya sommarhandskar, någon som har ett tips på ett par bra billiga handskar? Får helst inte kosta mer än 400kr :gnissla
OBS!!!! Det får inte finnas tillstymmelse av neoprene i dem!!!!

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Pelvan skrev:
Jag köpte ett par tunna skinnhandskar från handelsboden för 279kr. Okej, kanske inte skitsnygga men jävligt behagliga i denna stekande sommarhetta, och sköna. http://www.handelsboden.com/produkter.pl?falt=3&varde=60&mall=handskar.html
Köpa en golfhandske, hmmm måsate man ju köpa två då de säljs som vänster + höger...

Handelsboden skulle va ok, dock behöver jag dem idag.

Skall kolla på crosshandske.

Snacka med Johans MC här i gbg och de sa att värme-exsem är vanligt nu på sommaren. Inte alls kul:( kliar och vätskar :gnissla

Tack för tipsen.
//M

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Kawasaki
Mingves skrev:
Köpa en golfhandske, hmmm måsate man ju köpa två då de säljs som vänster + höger...

Handelsboden skulle va ok, dock behöver jag dem idag.

Skall kolla på crosshandske.

Snacka med Johans MC här i gbg och de sa att värme-exsem är vanligt nu på sommaren. Inte alls kul:( kliar och vätskar :gnissla

Tack för tipsen.
//M

Lite bögigt med Michael Jackson handskar, kör utan handskar vetja. Om du ändå ska ha så tunna så skyddar dom inget vid omkullkörning ändå.

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Paroxyst skrev:
Lite bögigt med Michael Jackson handskar, kör utan handskar vetja. Om du ändå ska ha så tunna så skyddar dom inget vid omkullkörning ändå.
Jag har nu köpt ett par luftiga crosshandskar med en förträffligt inbillad säkerhet som säkert är 0%. Men kanske de skyddar första 5cm om man vurpar....

Bifogat

• gl_sandiegomxseries.jpg
    gl_sandiegomxseries.jpg
    64.6 KB · Visningar: 247

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag va uppe i Luleå førra veckan och letade sommar hanskar och fann inget under 600kronor....behøver tips på hanskar till 400 eller mindre....

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Får du oxå små blåsor och sår som vätskar?

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
inväntar R1
har samma problem med exem.. när jag gick körskolan hadde min lärare vindsurfinghandskar jag tyckte de lät bra och köpte ett par för 500kr.

vindtät,vattentät och jag tror dom skulle skydda litegran om man la sig oxå..
grymt sköna är dom å

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Finns även tunna bomullshandskar som kallas kallas innervante som är lämpliga att ha under.

Kostar en 5:- per par hos din lokala järnaffär

Bifogat

• 22370163.jpg
    22370163.jpg
    28.2 KB · Visningar: 156

wader

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
ninja
ni e ju galna ju:) tycker tipset med ett par tunna handskar under låter vettigast, ett par crosshandskar håller ju inget vid en asfaltsvurpa inte ens i låg fart ju.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
UrbanTiger skrev:
Såååå, kom ska farbror tulltjänsteman känna lite. Är du säker på att du inte varit i Amsterdam :gnissla

Satt just och lurade på något liknande.

Och gissar på att du talar av erfarenhet ..snusko :4skrika

Det ser lite ut som han tänker trolla fram en kanin eller något på bilden tycker jag.

(man ser tydligt hur han försöker gömma den bakom höger tumme om man kollar noga)

Bifogat

• kanin.jpg
    kanin.jpg
    21 KB · Visningar: 150
Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Kör med crosshandskar. Verkar hålla rätt bra mot asfalten förvånande nog.

Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
UrbanTiger skrev:
Det är fan du som testar allt skit på mej ni framställer på syntetisk väg nere i källaren.

Det är en kostnadsfråga, Vet du hur dyrt det är men möss ?

För övrigt var det inte en förskola utan en förening för dvärgar,det kostade mig mycket att övertyga dom om att du inte var en dvärg-hatare efter du hade lekt "långt ner i halsen " på ett par av dom.

Sen som grädde på moset så ville dom poängtera att dina lyckosparkar säkert var av välmening .....men att dom fick ont i nacken av dom.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...