Köpa utrustning från tyskland..

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Ska nu beställa mig skinnställ, en hjälm och ett par handskar ifrån tyskland. Hur blir det med moms och tull ifall de skickar det därifrån? Det är ju ett EU land så nåpgra extra utgifter borde det väl inte bli? Vet ni bra sidor man kan köpa ifrån?

Kom på en extra fråga med, har kollat på en agv hjälm storlek 57-58 (M) Är dessa normala för sin storlek eller skiljer det mycket på hjälmar inom olika märken? Jag menar köper man skor så finns det ju lika många storlekar som märken.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Är det inte så..

Zeshar skrev:
Ska nu beställa mig skinnställ, en hjälm och ett par handskar ifrån tyskland. Hur blir det med moms och tull ifall de skickar det därifrån? Det är ju ett EU land så nåpgra extra utgifter borde det väl inte bli? Vet ni bra sidor man kan köpa ifrån?
Är det inte så att om man inte använder "sök"-funktionen på SH innan man frågar, drabbas man av både tull, dubbel moms och extra straffavgifter på varorna???

Och svaret är.......... tadam-tadam.... nej inget extra ...
 

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Ingen moms, ingen tull i och med EU. Bara fraktkostnaden.

www.louis.de har funkat bra för mig, 200 spänn i frakt och grejorna hemma på en vecka.
 

Karin

crash and burn girl
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Gefle
Hoj
ZX9 -98
Jag köpte mina Vectorstövlar av www.fc-moto.de men det tog jättelång tid för mig att få mina saker. Beställde även 2 par Alpinestar GP Plus handskar men fick bara ett par. Vet ej vart de andra tog vägen, om han glömde bort dem. Tror att det kan ha tagit extra lång tid pga att jag beställde små strl. Annars så tror jag det ska vara helt OK att köpa därifrån, har oftast hört positivt om dem. Bara jag som har oflyt :3freak
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Ok tack så mycke då behöver jag inte vara orolig för extra utgifter... Det var ifrån fc-motor som jag hade tänk beställa, hoppas inte att jag råkar på några bekymmer med dem bara!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top