Köpa utrustning!

Frozt

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Linköping
Hoj
Cbr 600!
Hej där ute.
Jag har tänkt att köpa utrustning nu. Det blir en hjälm AGV stealth Multi, en röd sådan och ett Berik 3213 ställ. Jag behöver lite hjälp.. För det första.
Jag har letat runt lite i forumet och kollat efter rekommenderade storlekar och eftersom jag har vart i affärer och letat efter berikställ utan framgång så frågar jag nu er.

1. jag är 188cm och väger 85kg, ganska tränad. Blir det 52 eller 54 i strl på skinnstället för mig och gör det egentligne någon skillnad. Lite spel kan det väl vara?

2. Angående hjälmen. Om man beställer via fcmoto.de. Får man ett mörkt visir då? https://shop.strato.de/WebRoot/Store6/Shops/10207048/Products/34311-3098834/34311-3098834_m.jpg (Visor Clear, anti-scratch and anti-fog polycarbonate GT visor)

3. om jag vill beställa ett till visir, vad betyder då?
tinted, smoke tinted respektive clear.

Ha de fint
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
1: Skinnstället måste du prova för att säkert veta om det passar eller inte. Spelar ingen roll om någon har exakt samma längd och vikt som dig och säger han är hyfsat vältränad (!?). Armlängd, benlängd osv. Förresten, vill du ha jättehäng redan när stället är nytt? Det kan spela stor roll om det är 52 eller 54...

2: Står det clear visor så betyder det ätt det är ett klart visir, så nej.

3: Tinded = Tonat (Mörkt)
Smoke Tinted = Röktonat (Mellan)
Clear = Klart

Förmodligen, jag är inte säker, är Arlen Ness och Berik ganska lika i storlekarna. Prova ett sådant?

Ha det bra själv o glöm inte köpa ryggplatta om du inte redan har en :tummenupp
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tänk på att både skinnställ och hjälm töjer sig när man använder dom. Det finns mängder av trådar om detta här.
 

Frozt

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Linköping
Hoj
Cbr 600!
Jo. jag har sett en del trådar men inget av detta besvarar frågan. Jag har vart runt i massa affärer men det är bara folk som tar hem ställ när man vill köpa Jag kolla med some peoples här eftersom jag VET att det är många som har Berik 3213. Vad har ni för storlek egentligen. Come on =)
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
själv har jag skickat efter ett berik 3213, har tagit ett 50 ställ, testa 48an och den kändes liten i armarna och benen, stället sluta en bra bit ovanför handleden vilket inte kändes bra. är själv 185-186cm 66-67 kg

sen vat jag inte om ett ställ töjer sig så mycket just i armlängd o benlängd någon som vet?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top