Köpa VTR1000F

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Vad ska man tänka på eller leta efter när man köper en begagnad VTR1000F (årsmodell -97 till -99)?
Förutom svinglager, styrlager, hjullager, däck, drivpaket, motorolja & de andra standardkontrollerna då altZå.

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Det skall inte finnas några direkta barnsjukdomar eller något sådant. (Inte vad jag vet iallafall)

Har själv en 02:a och är mycket nöjd. En sak skall du tänka på och det är att ett par riktiga ljuddämpare gör susen, helst också en injustering av förgasarna.

// Fogerty

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
flugan skrev:
Vad ska man tänka på eller leta efter när man köper en begagnad VTR1000F (årsmodell -97 till -99)?
Förutom svinglager, styrlager, hjullager, däck, drivpaket, motorolja & de andra standardkontrollerna då altZå.

16 liters tank, 1liter/mil i förbrukning.
D.v.s. ingen trouring hoj om du inte har en extra (bärbar) bränsledunk på ryggen... :)

Annars är det en grymt fin hoj. :)

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Re: Re: Köpa VTR1000F

PutteLiten skrev:
D.v.s. ingen trouring hoj om du inte har en extra (bärbar) bränsledunk på ryggen... :)

Min drar faktiskt bara 0.8! :p

Sant det där med tankningar, det jag stör mig mest på, annars e det en kalasskojj hojj! :tummenupp

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Re: Re: Köpa VTR1000F

PutteLiten skrev:

1 liter/milen, möjligtvis på bana... ;) Men, besynnerligt nog minskar förbrukningen något när VTRn gått ett par tusen mil, min drar nu runt 0,7 liter milen vid hyfsat högt "krokvägstempo".

I övrigt, som sagt inga direkta barn/kända-sjukdomar, men bakhjulslagren är vi nog rätt många som bytt, och så har jag hört om några som haft problem med varningslampan för bensinmängd. (ska tändas när det är ca 3 liter kvar). Ett annat tips är att rätt omgående byta gaffelfjädrar, kostar runt 1.000 kr och ändå bra passa på när man byter gaffelolja.

/B

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Kolla gärna...

...packboxarna i framgaffeln. Eldstormen är en magnifik bakhjulsåkarhoj. Köper man beggat är chansen mkt stor att framhjulet ofta varit i luften. Jag vet att min studsade mycket upp och ner... :D . Oootroligt go hoj på det viset. Men när jag skulle byta hoj så visade det sig att mina packisar var sämre än väntat och inköp av nya var oundvikligt. Ska du ändå byta fjädrar, som jag förrvisso håller med om inte är en dum åtgärd, så passa på att byta packboxarna med.

//D

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...