Limez
Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Edit: Rulla ner till inlägg 32, ny intressant båge på gång
Hej allihopa, jag funderar på att köpa mig en Yamaha Yzf750R -93 att bygga om till Streetfighter tillslut, men först övningsköra och ta A-bgr (25kw).
Jag fyller 17½ 18 Juli nästa år och har kommit fram till att det kan vara rätt smart att köpa en hoj nu efter som det är väldigt låga priser just nu och det lär vara svårt att få tag på en hoj till ett bra pris till våren då alla med rätt/bra pris försvinner efter någon dag.
Denna är det jag har kollat på
http://www.blocket.se/vi/13299507.htm?ca=20_s
Är det något som verkar oroväckande med just den? Finns det några vanliga problem som brukar dyka upp på dessa hojar?
Är 5200 mil mycket eller lite i dessa sammanhang? Det blir ju ett snitt på 371 mil per år, vilket låter ganska lite ändå.
Ägaren säger att den är i fint skick och att det inte är några problem/fel med/på den.
Är det lättare att köra upp med en streetfighter tro? Det borde det väl vara?
Går det att få igenom en fighter (med alla lampor o liknande på rätt plats och med rätt märkning) på reg.besiktningen till 25Kw och den vanliga besiktningen?
Får se vad försäkringen blir också, har kollat på Folksam, dom har ju det så att alla som är skrivna på samma adress som ägaren får bruka den, den kommer därför att vara försäkrad på farsan. Fast ska man kunna nytja deras 35+ försäkring så måste den som kör motorcykeln vara 35+, så vi får ta någon dyrare. eller hoppas på att inte krasha
Tack


Hej allihopa, jag funderar på att köpa mig en Yamaha Yzf750R -93 att bygga om till Streetfighter tillslut, men först övningsköra och ta A-bgr (25kw).
Jag fyller 17½ 18 Juli nästa år och har kommit fram till att det kan vara rätt smart att köpa en hoj nu efter som det är väldigt låga priser just nu och det lär vara svårt att få tag på en hoj till ett bra pris till våren då alla med rätt/bra pris försvinner efter någon dag.
Denna är det jag har kollat på
http://www.blocket.se/vi/13299507.htm?ca=20_s
Är det något som verkar oroväckande med just den? Finns det några vanliga problem som brukar dyka upp på dessa hojar?
Är 5200 mil mycket eller lite i dessa sammanhang? Det blir ju ett snitt på 371 mil per år, vilket låter ganska lite ändå.
Ägaren säger att den är i fint skick och att det inte är några problem/fel med/på den.
Är det lättare att köra upp med en streetfighter tro? Det borde det väl vara?
Går det att få igenom en fighter (med alla lampor o liknande på rätt plats och med rätt märkning) på reg.besiktningen till 25Kw och den vanliga besiktningen?


Får se vad försäkringen blir också, har kollat på Folksam, dom har ju det så att alla som är skrivna på samma adress som ägaren får bruka den, den kommer därför att vara försäkrad på farsan. Fast ska man kunna nytja deras 35+ försäkring så måste den som kör motorcykeln vara 35+, så vi får ta någon dyrare. eller hoppas på att inte krasha

Tack
Last edited: